נשים ומחשבים: מאיה רפפורט, אוטובריינס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מאיה רפפורט, ראש צוות פיתוח אלגוריתמים באוטובריינס

מאיה רפפורט, ראש צוות פיתוח אלגוריתמים באוטובריינס

שם ותפקיד: מאיה רפפורט, ראש צוות פיתוח אלגוריתמים באוטובריינס (Autobrains).

הצוות שלי מפתח מערכות מבוססות בינה מלאכותית עבור רכבים אוטונומיים.

תפקידים קודמים: לפני אוטובריינס עבדתי באינטל וברפאל. בהתחלה בתפקידי פיתוח, לאחר מכן בתפקיד ראש צוות אלגוריתמים ומהנדסת מערכת ראייה ממוחשבת.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון ושני בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים בטכניון. שירות צבאי ביחידה טכנולוגית בחיל המודיעין.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? 

זה התחיל מהבית, מהחינוך והדוגמה שראיתי מההורים שלי, ששניהם מהנדסים מהטכניון. בתיכון הייתי בין הבנות היחידות שנרשמו למגמת פיזיקה, ובנוסף הייתי בתוכנית מצטיינים של מכון ויצמן, שבה למדתי תכנות ואלגוריתמי בינה מלאכותית. עם הניסיון מהתוכנית הגעתי לשירות צבאי טכנולוגי, שבו הייתי מוקפת מהנדסים, ולאט לאט צברתי יותר ביטחון ביכולות שלי. לבסוף, כשהתקבלתי לתוכנית המצטיינים של הטכניון, נעלמה כל התלבטות שעוד הייתה לי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

אני מכירה מקרים של אפליה, למזלי לא ממקור ראשון. כמנהלת אני מרגישה מחויבות לשים דגש על סביבה נעימה ושוויונית לכל העובדים והעובדות, וכך גם בתהליך הגיוס.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

למען האמת לשמחתי, כל מסגרת שבה הייתי חרתה על דגלה את ערך ה-diversity ושילוב הנשים בצורה שווה. עם זאת, ניכר שבפועל אין הרבה נשים במקצועות הפיתוח, ועוד פחות בניהול. התרגלתי להיות לפעמים האישה היחידה בחדר, גם ביום יום, גם בפגישות עם לקוחות וגם בנסיעות עבודה לחו"ל. אני מקווה ומנסה לפעול על מנת שבדור הבא נשים יאמינו בעצמן ולא יפחדו ללמוד מקצועות טכנולוגיים. אין סיבה שלא נגיע למצב של 50% נשים גם בלימודים וגם בתעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים