לראשונה: מעבדת דמיון תשמש גם לטיפול בפוסט טראומה

המעבדה - שנחנכה על ידי קרן אתנה - תפעל בבית ספר "רמת כורזים" שבצפון, כמענה לצורך בטיפול בנפגעי המלחמה

במעמד חניכת המעבדה. מימין לשמאל: בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון; אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה; וסיגלית בר, מנהלת מחלקת החינוך.

קרן אתנה חנכה בשבוע שעבר מעבדת דמיון בבית הספר רמת כורזים שבצפון. בבקרים המעבדה תשמש את התלמידים והתלמידות לצורך למידה אימרסיבית אינטראקטיבית, ובשעות אחר הצהריים, היא תשמש לטיפול בנפגעי פוסט טראומה. זוהי המעבדה הראשונה בארץ שתשמש גם לסוג זה של פעילות, וזאת בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'.

"בחודשים האחרוני,ם בעקבות המצב הביטחוני המורכב והעלאת המודעות לפוסט טראומה, פרופ' מולי להד, מומחה בנושא פוסט טראומה, המוביל את מרכז משאבים בצפון הארץ, וצוותו, עובדים יחד איתנו על מנת להפוך את מעבדת הדמיון למרחב לטיפול אפקטיבי בעזרת שיטת CBT", הסביר אורי בן ארי, נשיא ויו"ר קרן אתנה.

גם ברהט: מעבדת דמיון להכשרה חדשנית של מורים ותלמידים

בנוסף למעבדה ברמת כורזים, חנכה קרן אתנה בשבוע שעבר גם מעבדה בבית הספר היסודי כרמי גת.

שני בתי ספר אלו הצטרפו אל למעלה מ-60 בתי ספר ברחבי המדינה שכבר מפעילים מעבדות דמיון, ולדברי בן ארי, עד סוף השנה יהיו מעל 100 מעבדות דמיון בבתי ספר ומכללות למורים בישראל.

אחת המעבדות היותר מעניינות, דווקא בימים אלו, היא המעבדה שהוקמה בישוב רהט שבנגב, אשר תפעל במסגרת בניין פסג"ה ביישוב. המעבדה תאפשר הכשרת מורים ותלמידים בצורה חדשנית, והיא מצטרפת לעשרות מעבדות דמיון ברחבי הארץ.

מעבדת דמיון של קרן אתנה הינה חדר אימרסיבי אינטראקטיבי, בו מוקרנים על ארבעה מסכים, שלשה קירות ורצפה, מערכי שיעור וחוויות שונות ולצופה יש הרגשה של שהייה במציאות מדומה, ללא צורך במשקפי VR.

בן ארי ציין ש-"מסקרים ומחקרים שבוצעו ועדיין מתבצעים מנהלות טוענות שמה שהן מספיקות ללמד בשעה במעבדת הדמיון לוקח שבועיים בכיתה רגילה. התלמידים לא רוצים לעזוב את השיעור ומצפים להיכנס למעבדת הדמיון".

הדגמה של פעילות מעבדת הדמיון תתקיים במסגרת הכנס השנתי מוניאקספו של מרכז השלטון המקומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים