אשתו של מארק צוקרברג מתכוונת להבריא את העולם

יוזמת צ'אן-צוקרברג מתחייבת להשקיע שלושה מיליארד דולר בריפוי מחלות ● פריסיליה צ'אן התחייבה לרפא את העולם מכל המחלות במהלך שנות חייה של מקס, בתם של בני הזוג המפורסמים

מארק צוקרברג וד"ר פריסיליה צ'אן. צילום: פייסבוק

יוזמה פילנתרופית שמקדמים מייסד פייסבוק (Facebook) מארק צוקרברג ואשתו, פריסיליה צ'אן, תשקיע במהלך העשור הקרוב שלושה מיליארדי דולרים במאמץ לרפא ולנהל את כל המחלות האנושיות.

בשלהי 2015 סער העולם כשעם הולדת בתם של בני הזוג, מקס, הסתבר כי השניים הבטיחו לתרום 99% מהון המניות שלהם בפייסבוק לצדקה. לאחר מכן, החלו גולשים ברשת החברתית להפיץ פוסט שבישר על חלוקתם העתידית של 45 מיליארד דולר מכספם של בני הזוג למשתמשי פייסבוק בני מזל. זו הייתה, כך התגלה במהירות, סתם מתיחה, אבל בכל זאת יש דברים שנעשים מטעמם של הצוקרברגים בעבור האנושות.

אמורים לחלות הרבה פחות

היזמה הנוכחית של צ'אן-צוקרברג תחל עם השקעה של 600 מיליון דולרים בפרויקט שנקרא Biohub, מרכז מחקר עצמאי הממוקם באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו (UCSF), שיעבוד על פיתוח כלים חדשים למדוד ולטפל במחלות.

"מארק ואני בילינו בשנתיים האחרונות בשיחות עם מדענים, החל מחתני פרס נובל ועד לתלמידים", אמרה צוקרברג במהלך שיחה ב-UCSF. "אנו מאמינים כי העתיד שכולנו רוצים בעבור ילדינו אפשרי. קבענו מטרה: האם נוכל לרפא את כל המחלות במהלך חייהם של ילדינו"?

"אין זה אומר שאף אחד לעולם לא יחלה, אבל זה כן אומר שילדינו וילדיהם אמורים לחלות הרבה פחות. ואנחנו אמורים להיות מסוגלים לזהות ולטפל, או לפחות לנהל את הנושא, כתנאי מתמשך. מארק ואני מאמינים שזה אפשרי במהלך החיים של בתנו".

להשקיע רבות בבינה מלאכותית ולמידת מחשב

צוקרברג, אשר עלה לבמה לאחר דבריה של אשתו, שטח בפני הקהל תכנית לחיסול מרבית המחלות במהלך 100 השנים הבאות. הוא ציין כי מחלות לב, מחלות זיהומיות, סרטן, ומחלות נוירולוגיות הם הגורמים המובילים למוות. אין פריצת דרך אחת שתבטל את כל אלה, אמר המנכ"ל, אבל הבהיר כי הוא כן סבור שהשקעה במחקר מדעי בסיסי ובניית כלים חדשים תביא להתקדמות בלחימה מהירה יותר כנגדם.

במסגרת דבריו קרא צוקרברג להשקיע רבות בבינה מלאכותית בכדי להבין טוב יותר את המוח, לאפשר למידת מחשב לניתוח גנום הסרטן, פיתוח שבבים שיכולים לאבחן כל מחלה זיהומית ואמצעים לניטור הדם שיוכלו לזהות מחלות בשלב מוקדם. "אלה הם סוג הכלים שאנו רוצים לפתח ביוזמת צוקרברג-צ'אן (The Chan Zuckerberg Initiative)", הוא אמר.

גם ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט (Microsoft) – שהגיע במפתיע בסוף הצגת היוזמה – טען ש"אנחנו צריכים יותר מדע". גייטס שיבח את צוקרברג וצ'אן על עבודתם ואמר שהיא תעזור למגר את החולי בעולם. "רק באמצעות המדע נוכל לקבל חיסון ל-HIV, או חיסון למלריה", טען גייטס והוסיף, "אנו זקוקים נואשות למדע הזה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אני

    וואו, איזו מגלומניה.... הם רוצים לרפא את ככלל המחלות? שני אנשים משכילים ובעלי תבונה כמותם עדיין לא שמן לב שכשמוצאים תרופה למחלה מסוימת מופיעה לה עוד מחלה חדשה?

אירועים קרובים