MIT יצרה סרטון וידיאו המאפשר אינטראקציה עם אובייקטים שמופיעים בו

באופן טבעי יכולה הטכניקה לסייע ביצירת סרטוני אנימציה וסרטים אמנותיים, אבל היא גם עשויה לתרום את חלקה בעניינים יותר פרקטיים כמו למשל בהדמיית תגובת מבנים ארכיטקטוניים למצבים מסוכנים

חיים בסרט. MIT. צילום: יוטיוב

צוות המחקר מתחום מדעי המחשב של MIT וממעבדת הבינה המלאכותית (Artificial Intelligence Lab) שלה הפגין הפעם יצירתיות די מהממת – הצוות יצר דרך להקליט וידיאו ולהפוך אובייקטים בודדים שמופיעים בו לאובייקטים אינטראקטיביים שבהם יכול לשלוט הצופה בסרטון הווידיאו המוקלט.

ב-MIT מסבירים כיצד הצליח הצוות ליצור את הווידיאו האינטראקטיבי-דינאמי (IDV) הזה, ומתארים את הדברים כך: "על מנת לדמות את האובייקטים, ניתח הצוות קטעי וידיאו בחפשו אחר "מצבי רטט" (vibration modes) בתדרים שונים שכל אחד מהם מייצג דרכים שונות שבהן יכול אובייקט לזוז. על ידי זיהוי הצורות במצבים הללו יכלו החוקרים להתחיל לחזות כיצד העצמים הללו יעברו במצבים חדשים.

החוקר הראשי השתמש ב-IDV בסרטונים של מגוון אובייקטים, כולל גשר, חדר כושר, וגיטרת יוקללי. במספר לחיצות עכבר, הדגים כיצד ביכולתו לדחוף ולמשוך את התמונה, וכן לכופף ולהעביר אותה לכיוונים שונים. הוא אף הציג כיצד הוא יכול לגרום ליד שלו להיראות כאילו היא שולטת באמצעות כוח המחשבה בעלים של שיח".

הצוות שניצב מאחורי טכניקת ה-IDV אומר שיש בעולם האמיתי שימושים רבים בעבור הפיתוח, כולל משחקים ואנימציה, אבל גם בהנדסה, שם מהנדסים יכולים למשל להשתמש ב-IDV של גשר בכדי להראות איך יגיב לרוחות עזות או לרעידת אדמה.

צפו בסרטון ההדגמה של תהליך IDV בפעולה.

MIT

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים