בני נוער יהודים וערבים השתתפו בהאקתון ספורט וטכנולוגיה

ההאקתון נערך על ידי מעבדות סאפ וארגון הכדורגל Street World Football ● הזוכה בתחרות היא אפליקציית Pass 2 Peace ומפתחיה ישתתפו בגמר הבינלאומי, שייערך במהלך משחקי יורו 2016

הנשיא לשעבר, שמעון פרס, קלאס נוימן, סגן נשיא בכיר וראש המעבדות בסאפ, וחברי הקבוצה הזוכה. צילום: מורן לוי

מרכז הפיתוח של מעבדות סאפ (SAP) ברעננה ערך באחרונה את ההאקתון KickApp Cup של ארגון Street World Football וסאפ העולמית, לפיתוח אפליקציות חברתיות לעולם הכדורגל. במקום הראשון זכתה אפליקציית Pass 2 Peace, אותה פיתחו במשותף ספורטאים יהודים וערבים ממרכז פרס לשלום ומתכנתים של מעבדות סאפ בישראל. הקבוצה הזוכה תשתתף בגמר שייערך בצרפת ביולי, במהלך משחקי יורו 2016.

התחרות נערכת בחמש מדינות: ישראל, הונגריה, הודו, ברזיל וארצות הברית. בארץ, היא התקיימה במשך שלושה ימים, בהשתתפות 30 ספורטאים צעירים, יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים, ממרכז פרס לשלום, שעבדו בשש קבוצות, בהובלת והדרכת מתכנתים ממעבדות סאפ. הקבוצה מורכבת מבני 18-30 מהמגזרים היהודי והערבי (מישראל ומהשטחים), דרוזים ובדואים, שבמהלך השנה עוסקים בפרויקטים ספורטיביים למען שינוי חברתי בישראל ובגדה המערבית.

אחת הקבוצות במהלך ימי ההאקתון. צילום: אפרת סער

אחת הקבוצות במהלך ימי ההאקתון. צילום: אפרת סער

Pass 2 Peace מציעה פלטפורמה ליצירת משחקים ומפגשים בין שחקנים וקבוצות, המעודדת קודי התנהגות של ספורט חברתי לא אלים והוגן. היא נבחרה על ידי חבר השופטים שכלל את קלאס נוימן, סגן נשיא בכיר וראש המעבדות בסאפ; אורנה קליינמן, מנכ"לית מעבדות סאפ בישראל; אפרת דובדבני, מנכ"ל מרכז פרס לשלום; ואלונה ברקת, הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע.

"החדשנות יוצרת גשרים בין בני אדם"

האפליקציה הזוכה הוכרזה על ידי הנשיא לשעבר, שמעון פרס, שאמר לזוכים: "כדורגל וטכנולוגיה הם גשר לשלום. ישראל מובילה בחדשנות ועלינו לעודד ולהוביל בחדשנות, שיוצרת גשרים בין בני אדם ובין עמים".

קרן גולן, אחראית קשרי קהילה במעבדות סאפ בישראל, ציינה כי "מטרת התחרות היא לחשוף בני נוער מהשכבות החלשות לעולם הטכנולוגי ולתת להם הזדמנות לתרום לפרויקט בעל ערך חשוב כל כך. הרעיונות שלהם יפותחו לכדי אפליקציות שימושיות עבור ארגונים בינלאומיים שפועלים לשינוי חברתי באמצעות הכדורגל. השילוב של ספורט וטכנולוגיה יוצר כוח ומאפשר ליצור שינוי מהותי ורחב. הפעילות של הנוער ממרכז פרס לשלום תאפשר למשתתפים ליישם את הרעיונות שעלו במהלך ההאקתון ולהשתמש בכלים אותם קיבלו מהמתכנתים שלנו על מנת ליצור שינוי בקהילה ממנה באו, אם זה הבדואים בנגב, הפלסטינים בגדה ותושבי ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים