החיים הם לא רק שחור ולבן – או שמא…?

אפליקציית Hypocam נותנת לכל הצלמים שבינינו - ומי היום הוא לא אחד בפוטנציה - להתעסק עם מה שעושה רושם בעיני המתבונן לפחות, כצילום אומנותי - משמע בשחור-לבן ● האם אתם מוכנים לאתגר?

Hypocam

אחד הדברים ששומעים יחסית הרבה מצלמים שהם קצת יותר מחובבנים, הוא שצילום בשחור לבן הוא הרבה יותר אמנותי מאשר צילום בצבע.

אולי זה בגלל שחושבים שבצילומי שחור לבן משקיעים יותר בקומפוזיציה של הצילום? אולי כי במקרה כזה אלו שמביטים בתמונה מתרכזים יותר בפרטים במקום על הסך הכל הכללי? או שבגלל שבמצלמות הכי פשוטות שיש כיום בטלפונים החכמים של ימינו אפשר להוציא בקלות תמונות איכותיות בצבע? לא יודע, אבל את המשפט הפותח שמעתי לאחרונה יותר מפעם אחת.

אז מי שזה מדבר אליו יכול לעשות כמה דברים בנידון, וזאת במסגרת המשך השימוש בטלפון חכם ללא רכישת מצלמה חדשה. קודם כל אפשר פשוט לרכוש סמארטפון שיש לו שתי עדשות שאחת מהן מצלמת אך ורק בשחור לבן: פשוט בוחרים את המצלמה המתאימה ומצלמים. האפשרות ההגיונית יותר, והזולה פי כמה וכמה ברוב המקרים, היא כמובן לחפש אפליקציה שתתאים לטלפון שלו ותעשה את העבודה.

אז ברור שיש אפליקציה גם לזה, כזו שפשוט מציבה על עדשת הטלפון מסנן שחור-לבן קבוע ואז אומרת – קדימה, בואו תתחילו לצלם.

העולם בגוונים של אפור

לאחת מהן קוראים Hypocam, מסטודיו איטלקי שממוקם – באופן לא כל כל כך מפתיע אם חושבים על זה קצת יותר לעומק – במילאנו.

מדובר באפליקציית צילום שלוקחת את עצמה אפילו ברצינות משהו, ומעבר למנגנון הצילום עצמו וגם לכלי העריכה לאחר צילום שהיא מספקת, היא גם מספקת מהתפריט הראשי גישה לתזרים "חדשות" בו אפשר לקרוא מאמרים על עבודות של צלמי שחור/לבן שמפורסמים ככל הנראה קצת יותר ממני ומכם. זה הכפתור השמאלי בתפריט הראשי התחתון של האפליקציה, כשמימין נמצא כפתור שמאפשר לגשת לספריית התמונות שצולמו באמצעות Hypcam, ואליה נתייחס עוד מעט.

הכפתור הראשי הוא כפתור הצילום, אבל לפני שלוחצים עליו אפשר להשתמש בשורת הכלים שנמצאת למעלה, מעל אזור הצילום, ומציעה אפשרות לקבוע באופן ידני ניגודיות ובהירות, לבחור האם להשתמש במצלמה האחורית והקדמית, האם להציג רשת עזר על המסך או לא, וגם לבחור מסנן צבע. טוב, לא ממש צבע, יותר נכון כמה גוונים של אפור, כי כך למעשה בא לידי ביטוי בעולם של גווני שחור-לבן שינויים בהדגשת צבע כזה או אחר.

כשבוחרים את האפשרות הזו, מופיע פס נוסף בחלק התחתון של המסך, מעל כפתור הצילום, ובו בוחרים את הצבע שרוצים להדגיש מבין כחול, ירוק, צהוב, אדום וכתום. דרך אגב, הבחירה הזו בלבד משנה את האווירה של התמונה עצמה, ויפה לראות את השינוי המשמעותי בגוונים של מושא הצילום וסביבתו עוד לפני שמבצעים את פעולת הצילום בפועל.

אבל כפי שהזכרתי לעיל, הצילום עצמו הוא רק חלק ממה שיש לאפליקציה להציע. יש, והנה אני נשמע קצת מקצועי, Post Production.

כשבוחרים תמונה בספריה מופיעה אפשרות בתפריט העליון, בין השיתוף, מחיקה וכד', גם אפשרות לשנות אותה. זה אומר החלה של מסננים נוספים אמנותיים שמבוססים על כל מיני קומפילציות מוכנות מראש של חשיפות, רוויית צבעים ולוח צבעים כללי.

השוואה מיידית מול המקור

כמו כן יש אפשרויות שונות שחלקן ניתנות לבחירה לפני הצילום כמו בהירות וניגודיות, ואחרות שמאפשרות לבחור רק בחלק מהתמונה בפועל (Crop), לסובב את התמונה, להוסיף לה אלמנטים של יושנה (Vignette) וגם מוטיבים של גרעיניות (Grain). בזמן שעושים את זה, יש כפתור בחלק העליון שמאפשר לבחון את התמונה בפועל מול התמונה המקורית בהשוואה מיידית.

הבחירה של האלמנטים הללו מבוצעת בקלות, ולכל אחד מהם יש מחוון הזזה שמאפשר בתזוזה ימינה/שמאלה לקבוע את עוצמת ההשפעה של המסנן/אלמנט.

ודרך אגב, האפליקציה חינמית, אבל אפשר לרכוש דרכה עוד מספר מועט של חבילות מסננים, וכנראה יהיו כאלו נוספות בעתיד. גישה מוכרת ומקובלת בתחום הזה, בעיקר כשמחיר של חבילת תוספת מסננים עומדת על כשלושה עד שבעה שקלים.

אם יש משהו שלא ממש תאהבו באפליקציה זה כנראה תפריטי ההגדרות והאודות ושאר הדברים שיש כמעט בכל אפליקציה. הגישה אינה נוחה מהמסך הראשי ואינה מבוצעת טוב.

לפחות יש כפתור תפריט בדף התמונות, וגם ההגדרות העיקריות שכן יש לקבוע לא מגיבות ממש טוב לבחירה, ובכל מקרה, כשכבר כן בוחרים אותן (מיקוד אוטומטי ושמירה אוטומטית לתיקיית התמונות הכללית), הן לא נשארות במצב זה גם בפעם הבאה כשמפעילים את האפליקציה. אבל זה יתוקן בקרוב, ובכל מקרה מדובר במשהו שלא ממש מקשה על השימוש.

להורדה עבור אנדרואיד לחצו כאן.
להורדה עבור iOS לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים