"מי שישכיל להבין שנשים רוצות להתאמץ – ירוויח"

"ניהול נשי מביא איתו יכולת הכלה רגשית והתמודדות עם סיטואציות ניהוליות שונות, וביצוע משימות רבות ביחד" ● שיחה עם נורית הורוביץ, מנהלת גוף מכירות התוכנה בקבוצת תים, על נשים בהיי-טק, תקרות זכוכית ומה המסר שלה לנשים בענף

נורית הורוביץ, מנהלת גוף מכירות התוכנה של קבוצת תים

פרטי בבקשה על הקריירה שלך.
"אני עוסקת במכירות תוכנה יותר מ-15 שנים. עבדתי בחברות מטריקס, One1 ומג'יק.

מזה שש שנים אני מנהלת את גוף מכירות התוכנה בקבוצת תים, שמונה כ-30 עובדים. הפעילות כוללת מכירת קשת רחבה של פתרונות בתחומי התשתיות, ניהול המידע, ה-BI, ה-Big Data, המובייל ואבטחת המידע".

מניסיונך, האם ואיזה ערך מוסף נשים מביאות איתן לתפקידים בכירים – במשק בכלל ובהיי-טק בפרט?
"לנשים יש יכולת לתפוס כמות גדולה יותר של מידע בבת אחת. כשאני משתתפת בישיבה, אני יכולה לראות את התמונה המלאה במהירות.

בנוסף, אני מאמינה שלנשים יש יותר סבלנות, והן ניחנות בפתיחות ויכולת הכלה שמסייעות להן לקלוט טווח גדול של פרטים ולהתמודד עם הדרישות מהן בהצלחה. היכולת להקשיב היא בעיניי מאוד חשובה וכשאנחנו מגייסים, אני מחפשת אנשי מכירות שיש להם את היכולת הזו. הרבה אנשים משדרים יכולת וידע מקצועי אבל חסרים את היכולת להקשיב. בתחום העיסוק שלנו, מאוד חשוב להקשיב ללקוח, כדי לתת לו את המענה הטוב ביותר. בהרבה מקרים הוא אומר מה הוא צריך ולכן, חשוב להקשיב לו".

איזו ייחודיות יש ליזמות נשית בהיי-טק, אם בכלל?
"ניהול נשי מביא איתו יכולת הכלה רגשית והתמודדות עם סיטואציות ניהוליות שונות. מעבר לכך, לנשים יש יכולת מולטיטסקינג, שמאפשרת להן התמודדות עם מספר אתגרים במקביל לעשייה השוטפת ולראות גם את רמת המאקרו, מעבר לרמת המיקרו".

האם יש אפליה בין גברים לנשים בתעשיית ההיי-טק והאם נתקלת באפליה כזאת?
"עולם העסקים הוא עדיין עולם של גברים. ברוב הישיבות שאני נמצאת בהן, אני במיעוט.
אני חושבת שנשים רבות עדיין מדירות את עצמן ממקצועות קרייריסטיים ולא משתלבות כמצופה בעמדות מפתח ארגוניות. זה קורה לא כי הן חסרות מוטיבציה וכישורים, אלא משום שסביבת העבודה הטיפוסית עדיין מותאמת בעיקרה לעולמם של הגברים ופערי השכר בין גברים לנשים בהיי־טק גבוהים מאשר הממוצע בכלל המשק".

האם נתקלת בתקרת זכוכית?
"השוק כיום הוא אחרי המעבר של נשים מתפקידים מסורתיים לתפקידים 'גבריים' וניהוליים. אני מאמינה שתקרת זכוכית קיימת עבור מי שהיכולות שלו מוגבלות. לאלה שיש להם יכולת ואמביציה, השמיים הם הגבול.

תקרת הזכוכית מתקשרת עם הבעייתיות של נשים, לכאורה, להשקיע שעות עבודה ארוכות במשרד, מה שכבר לא כל כך רלוונטי בתקופתנו.

אגב, אולי מאחר שאני אישה, אני מגלה רגישות לעובדים שמבקשים לצאת מוקדם פעמיים בשבוע לטובת לימודים או כדי לבלות זמן עם המשפחה. לראייה, ניהלנו בעבר פרויקטים שדרשו מאמץ מוגבר, מה שהתבטא בשעות עבודה רבות ומאומצות. הצוות שלי ידע לתרום מזמנו ואף מעבר לכך כדי לספק את המענה הנדרש. אני מאמינה שזה היה גם בזכות התמיכה שלי בזמן הפרטי שלהם.

אני רוצה גם לציין שההנהלה של תים מבינה שלנשים יש את הרצון ואת היכולת. יש ארגונים שיסתכלו אחרת על אישה ועל גבר, אבל מי שישכיל להבין שנשים רוצות להתאמץ – ירוויח".

מה המסר שלך לנשים בענף ומה את מאחלת להן לעתיד?
"המסר שלי הוא: המשיכו בלימוד והכשרה שוטפת על מנת ליצור צמיחה ושיפור מתמיד. אל תפסיקו ללמוד דברים חדשים. ברגע שעוצרים, לא נשארים במקום אלא הולכים לאחור.

מהר מאוד הבנתי והפנמתי שאם אני רוצה להוביל ולא להיות מובלת, עליי להשקיע הרבה בחשיבה ובהגדרת היעדים. תכנון של כל שלב מוריד את רמת אי הוודאות בהמשך ומסייע בקבלת החלטות מושכלות, שיובילו להצלחה.

ולגבי איחוליי לעתיד – אצטט את אניטה בורג, שהייתה מחלוצות התחום של עידוד נשי והמהנדסת הראשונה בגוגל (Google). היא טבעה את הביטוי "20-20-50-50", שמסמל את השאיפה שלה ושל עוד בכירות רבות בעולם מדעי המחשב, שעד 2020, מחצית מעובדי ההיי-טק והמחשבים יהיו נשים. אנחנו רק צריכות לרצות ולקבל את זה בזכות ולא בחסד. הבחירה היא בידיים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים