"צריך לשפר את היחסים הטכנולוגיים בין צרפת לישראל"

"היחסים בין ההיי-טק משתי המדינות טובים, אבל אפשר לעשות אותם טובים יותר", אמר פייר גרנדג'ואן, ראש המחלקה הכלכלית בשגרירות צרפת בישראל ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על התוכניות ושיתופי הפעולה הטכנולוגיים בינינו לבינם

פייר גרנדג'ואן, ראש המחלקה הכלכלית בשגרירות צרפת בישראל

איך היית מגדיר את מערכות היחסים המסחרית והטכנולוגית בין ישראל לצרפת?
"אלה מערכות יחסים טובה, אבל ניתן להפוך אותן לטובות יותר. צריך לשפר אותן.

ב-2015, הסחר הבילטרלי בין שתי המדינות הגיע ל-2.6 מיליארד יורו (שלושה מיליארד דולר). הייצוא הישראלי לצרפת הסתכם במהלכה ב-1.26 מיליארד יורו (1.45 מיליארד דולר) וזה הצרפתי לישראל – ב-1.33 מיליארד יורו (1.53 מיליארד דולר).

במשך השנים נחתמו הסכמים ומסמכי הבהרה כדי לקדם את היחסים הטכנולוגיים בין שתי המדינות ואלה נושאים פרי. היחסים המסחריים בינינו לביניכם לא מיצו את עצמם ויש עוד כר נרחב להגדלתם, בעיקר על ידי הגדלת הסחר בתחום ההיי-טק".

מהו היחס בצרפת להיי-טק הישראלי?
"גם אצלנו יש לישראל שם טוב, כאומת חדשנות, היי-טק וסטארט-אפים. בתקופה האחרונה, מספרם של אנשי העסקים הצרפתיים שמגיעים לבדוק טכנולוגיות ישראליות גדל והולך. בשבוע החדשנות DLD, שנערך בתל אביב בשנה שעברה, המשלחת הצרפתית הייתה הגדולה ביותר וגם בשבוע ה-DLD שייערך השנה, בסוף החודש, תהיה משלחת צרפתית גדולה מאוד. זאת ועוד, אקסל ל'מארי, השר שלנו לעניינים דיגיטליים, יבקר בישראל בזמן הוועידה ואני בטוח שהוא יגיע אליה.

בנוסף, המשלחת הישראלית לוועידת Viva Technology, שנערכה בפריז במטרה לקשר בין סטארט-אפים מכל העולם, הייתה אחת הגדולות ביותר".

אילו תוכניות יש בין שתי המדינות בנושאים הטכנולוגיים?
"קודם כל, מדי שנה אנחנו מקיימים את יום החדשנות הישראלי-צרפתי. השנה הוא התקיים בישראל ובשנה הבאה – בצרפת.

כמו כן, סטארט-אפים ישראליים משתתפים דרך קבע בתחרויות של French Tech Ticket ובשנה שעברה זכתה Tridom הישראלית בפרס הראשון.

אנחנו מפעילים גם תוכנית בשם Dare, שבמסגרתה סטארט-אפים מכל אחת מהמדינות מבקרים במדינה השנייה, כדי לקבל עזרה. בשנה מסוימת סטארט-אפים צרפתיים מגיעים לישראל ובשנה שלאחר מכן – להפך. אשתקד היו היזמים מאצלנו כאן והשנה היזמים הישראליים נסעו לצרפת.

יש גם הסכמי שיתופי פעולה בין החממות של הטכניון והאקול פוליטיק – המוסד האקדמי הטכנולוגי המוביל בצרפת, ובין שתי מסגרות עירוניות – Tel Aviv Global ו-Paris&Co, שמבקשות לקדם כל אחת את ההיי-טק בעיר בה היא פועלת.

בנוסף, תוכנית Firad מספקת מימון לפרויקטים טכנולוגיים ישראלים וצרפתיים משותפים כשבצד הישראלי זה נעשה דרך המדען הראשי".

אני רואה שיש שיתופי פעולה חשובים, אבל מה עם דברים יותר מעשיים?  
"שיתופי הפעולה האלה פותחים את הדלת לעסקות נוספות. כמה חברות טכנולוגיות צרפתיות בולטות מנהלות פעילות מסחרית ענפה בישראל, ביניהן שניידר אלקטריק, St Micro ו-EDF, שעוסקת בתחום האנרגיה. כמו כן, ל-Oreal יש בישראל חברה שעוסקת בייצור, מחקר ופיתוח.

חברות מחפשות איך לשדרג את הפעילות שלהן על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ושילוב חדשנות לאורך התהליך – מהתכנון ועד לייצור. חברות צרפתיות רבות מכירות ביכולת הטכנולוגית של ישראל ומחפשות כאן טכנולוגיות מתאימות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים