אולימפיIT – והפעם: עם רונן פישר, מנכ"ל משותף ב-CodeOasis

לרגל האולימפיאדה, ביקשנו מבכירים בתעשייה שישתפו אותנו בענפי הספורט האהובים עליהם ובשיאים שראויים לציון לדעתם - במשחקים האולימפיים ובענף הטכנולוגיה ● והפעם: מ-11 הנרצחים באולימפיאדת מינכן ועד ל-"שוברי השוויון" הטכנולוגיים הבאים

רונן פישר, מנכ"ל משותף ב-CodeOasis

איזה ספורט אולימפי אתה אוהב?
"קפיצה לרוחק וריצות 100 ו-200 מטרים".

מה היה לדעתך רגע השיא באולימפיאדות לאורך השנים?
"היסטורית, אני חושב שהאולימפיאדה בברלין ב-1936 הייתה רגע שיא שבו הסגולות האנושיות של האדם השחור עמדו אל מול תורת הגזע הנאצית, והמחזה של האגרוף המונף בהתרסה אל מול פרצופו המכווץ של אדולף היטלר הוא תמונה בלתי נשכחת.

כמו כן, לצערי הרב, כבן משפחתו של אנדריי שפיצר, שנררצח באולימפיאדת מינכן ב-1972, אבל לא רק, תמונת המחבלים במינכן היא רגע שבו שוב התערבבו בצורה אכזרית הפוליטיקה הרצחנית של ארגוני הטרור אל מול טובי ספורטאי העם היהודי. גם הרגע הזה מהווה תמונה מייצגת לשיא שלילי.

ספורטיבית, לא אשכח מספר רגעי מפתח – קרל לואיס בהישגיו המרשימים, נבחרת החלומות של ארצות הברית בכדורסל, זכייה ראשונה של ישראל במדליה בכלל ובמדליית זהב בפרט, הופעתו המרשימה של הטורפדו האנושי מייקל פלפס בבריכת השחייה וזכיותיו של יוסיין בולט באולימפיאדות האחרונות".

איזו חברה היא בעיניך "חברת השיא" בהיי-טק העולמי, שראויה למדליית הזהב?
"אם הייתה נערכת אולימפיאדה להיי-טק העולמי, הפרסים היו כנראה נחלקים בצורה שונה בכל כמה שנים – בתחילה יש להניח שיבמ (IBM) הייתה קוטפת תארים סדרתית. לאחריה, מיקרוסופט (Microsoft) בשנות ה-90, אפל (Apple) בשנות ה-2000, גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) ועוד.

באולימפיאדה הנוכחית קצת קשה לומר – מדובר בקרב די צמוד כי אנחנו נמצאים, שוב, בתקופה שלפני צמיחת הכוח הבא. יש כמה תחומים שכל אחד מהם יכול לנבא את עליית הכוח הבא, בהם מכונית אוטונומית ורחפנים".

איזו המצאה או התפתחות בתחום המחשוב היא המצאת או התפתחות השיא?
"גם פה, לכל תקופה יש את שובר השוויון שלה – פעם היו אלה המחשבים בכלל, לאחר מכן כניסת המחשבים הביתיים, האינטרנט על כמויות המידע הזמינים בו והיכולת לחפש בהן, מסכי המגע שהיו מהפך באופן בו אנחנו משתמשים במערכות הזמינות לנו, כניסת הטלפון לעולמנו בכל מקום והרשתות החברתיות, שהפכו למציאות נוספת".

אילו שיאים אתה מאחל לתעשיית ההיי-טק לשבור?
"אין שיא שלא נכבש, והכול פתוח וזמין. כלל המערכות שלנו זמינות ועומדות בתור למעשה לקבל לתוכן את הטכנולוגיה. קשה לדמיין מוצר או תחום בו אין יכולת לטכנולוגיה מותאמת אליו לבוא ולשרת את המשתמש – אם זה הרכב בו אנחנו (עדיין) נוהגים, שבעתיד הקרוב, ויש שיאמרו שכבר בהווה, יוכל להתנהל לבדו ולהביא אותנו ממקום למקום (ומכאן, למה לנו בכלל להחזיק רכב משלנו ולא להשתמש למשל בשירות הסעות מיידי מותאם לצרכי הלקוח?); אם זה כל חפץ או בעל חיים בבעלותנו, שהטכנולוגיה תוכל לדווח לנו בזמן אמת על מיקומו או מצבו; או כל שירות שיהיה לנו זמין במכשירי הקצה שברשותנו. בינתיים זה הטלפון, אבל מסקרן לדעת מה יהיה המכשיר הבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים