דל – בדיוק בזמן; חלק ג'

הנמר יצא עם משלחת של עיתונאים למרכז האירופי של החברה בלודז', פולין, והתרשם מהיעילות והמהירות שבה הדברים מתבצעים שם Just In Time

29/04/2015 18:32
המרכז האירופי של דל בלודז', פולין

פולין בדרך כלל מתקשרת אצל העם היהודי אסוציאטיבית עם שואה וזיכרון, בפרט אחרי יום השואה שהיה לא מכבר. אלא שמאז חלפו הרבה מים בנהר הוויסלה, ופולין הפכה לארץ משגשגת ולאחת הכלכלות המתפתחות במזרח אירופה. חברות ענק רב לאומיות מזהות את ההזדמנות שיש בשוק הפולני ונכנסות אליה בענק.

אחת הבולטות שבהן היא דל (Dell), שמיקמה בלודז', העיר השלישית בגודלה בפולין (אחרי ורשה וקרקוב) את מרכז הייצור האירופי שלה, EMFP (ר"ת European Manufacturing Facility Poland).

באמצע החודש יצאה משלחת של עיתונאים לסיור היכרות במרכז המבקרים EBC (ר"ת Executive Briefing Center), שנמצא במרכז זה. עמדו בראשה שלומי קווארטלר, מנכ"ל דל ישראל, ניר זמיר, מנהל השיווק לאנטרפרייז של החברה בארץ, ונתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל תוכנה, ספקית השירות של דל בישראל.

מרכז הייצור של החברה באירופה עבר מאירלנד לפולין ב-2008. המיוחד במפעליה של דל בעולם, כולל בזה שבלודז', הוא שהם פועלים בשיטת JIT (ר"ת Just In Time), שמשמעותה ללא מחסנים וללא מלאי כלשהו של חומרי גלם הנדרשים לתהליך הייצור.

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

ספקי המשנה – מאינטל (Intel) ומעבדיה ועד לחברות שמספקות את כל הרכיבים האחרים – מספקים את מוצריהם לפי דרישה, בדיוק בשעה שנקבעה להם. כך, בצד אחד של המפעל יש עמדות פריקה למשאיות של הספקים ובצד השני – עמדות הטענה למשאיות שיוצאות ממנו עם המוצרים המוגמרים של דל: ממחשבים, שרתים, מערכות אחסון וציוד תקשורת, ועד מרכזי נתונים. מה שנקרא ייצור לפי דרישה – Build to order.

את המודל הייחודי הזה החל מייקל דל בן ה-19 ב-1984, עם הקמת החברה הנושאת את שמו, בתחילת עידן מחשבי ה-PC. מאז ועד היום הלקוח מובטח שהוא תמיד מקבל את הגרסאות החדישות והמעודכנות ביותר של רכיבי החומרה ולא, למשל, ממלאי ישן אותו המפעל הזמין מזמן ונתקע אתו עד ההזמנה הגואלת שתגיע, או לא.

חברי המשלחת סיירו בכל מתקני המפעל, חזו מקרוב איך הדברים נראים בזמן אמת והתרשמו מהיעילות ומהמהירות שבהן הדברים מתבצעים בתהליך JIT – Just In Time.


ב-1996 הקים דל את האתר להזמנת המחשבים Dell.com וזכה לשיא הזמנות של מיליון דולר ליום. ב-2008 רכש את EqualLogic, יצרנית האחסון מובילת פרוטוקול ISCSI, וסימן את שוק היעד העיקרי שלה לשנים הבאות: ארגוני אנטרפרייז. ומאז, בסידרה של עשרות רכישות, יצר היצע פתרונות של אחסון לסוגיו, רישות ואבטחה המשלימים את מערכות המחשבים והשרתים.


אמור לי מי לקוחותיך ואדע מי אתה עבורם. דל מציגה עצמה כשותף אסטרטגי של מבחר ארגוני האנטרפרייז בעולם.


מה מציע מרכז המבקרים EBC של EMFP למבקריו.


זה האקו-סיסטם של דל המציע ללקוחות אנרטפרייז ועסקיים פתרונות מקצה לקצה של כל צרכיהם בשרתים, מחשבים, אחסון, אבטחה ורישות, ועד מרכזי הנתונים. הכול מבית דל. שותפות אסטרטגיות של דל הן אינטל ומיקרוסופט (Microsoft).


מבחר הפתרונות מוכוון לפי פלחי שוק. לאנטרפרייז פתרונות משרתים ועד לדטה סנטרים, עסקים, טאבלטים, תחנות עבודה, מדפסות, ספקי שירותים של הדור החדש, פתרונות תמיכה, מיקור-חוץ של תהליכים, תוכנות ערך מוסף של אבטחת מידע, ניהול עובדים מוביליים ודטה סנטרים בענן.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים