תוכן שיווקי

שרידות שרתים לאתר DR – זה יכול להיות גם אחרת

07/05/2012 12:55

מאת ארז פז

כאשר נופל שרת קריטי בארגון, מנהלי IT רוצים שני דברים: הם רוצים את המידע שלהם, ועכשיו. קשה לכמת את העלות של נפילת שרת קריטי לארגון. כאשר שרת נופל יש איבוד פרודקטיביות, שכן ישנם עובדים במשרד וחיצוניים שמחכים, לקוחות או ספקים מבחוץ נפגעים, ובנוסף יש את אנשי ה-IT שעוצרים את כל מה שהם עושים כרגע, ומתעסקים בנפילה של השרת. כל זה עולה כסף לארגון.

מה הוא SLA טיפוסי לשרת? מה רמת הזמינות (Down time) לשרתים הקריטיים שלך בארגון שאתה נותן למשתמשים שלך או ללקוחות שלך? האם אתה מנסה להשיג לאפליקציות הקריטיות חמש תשעיות (99.999%)? אפשר לראות שסטטיסטית, 80% ממנהלי IT רוצים לקבל לפחות 99% Up Time, לעומת 20% שלא חשבו על כך בכלל.

האם הדרישות עולות? אם מביטים באפליקציות ובשרתים כפי שהם היום, האם הדרישה ל-SLA גבוהה עולה? ברור שהדרישה עולה. אך קצב העלייה בדרישה מאוד מפתיע. יותר ויותר אנשים אומרים: "אנחנו צריכים זמינות לאפליקציות שלנו, ולא לחלק מהם -לרובם!".

אז מה זה Down time? רבים חושבים שמדובר בזמן שמודדים מרגע נפילת השרת עד שמחזירים אותו לפעולה. אך למעשה, Down time הוא חיבור של שני מרכיבים. האחד הוא RPO (ר"ת Recovery Point Objective) – מרגע הנפילה ועד לגיבוי האחרון, כמה זמן של מידע איבדתי? המרכיב השני הוא RTO (ר"ת Recovery Time Objective) – כמה זמן לקח לי להרים את השרת חזרה. חיבור של שניהם ביחד יוצר את ה-Down Time.

איזה פתרון נכון לך? הפתרונות היום בשוק מתפלגים לפי נושאים. יש כאלו שמגנים על השרתים, כאלו שמגנים על המידע, ומעטים שמגנים על האפליקציה עצמה. הנושאים שיש לבחון בבחירת הפתרון הם עד כמה יהיה מסובך לנהל מערכת DR שכזו: האם הפתרון גמיש? האם היכולות שלו מוגבלות? האם יודע להגן רק על אפליקציות מסוימות? האם המחיר ריאלי?

Double-Take היא חברה אמריקאית מהוותיקות ביותר בתחום ה-DR ו-HA של שרתים. היא נוסדה בשנת 1991, וממוקמת בארה"ב עם סניפים בכל רחבי העולם. לחברה למעלה מ-30,000 לקוחות, ומעל 300,000 רישיונות שנמכרו. מוצר השרידות של Double-Take קיים כבר 12 שנה היום בגרסה 5.3. למוצר 22 פטנטים יחודיים, המאפשרים לו להיות מוצר השרידות מספר אחד בעולם.

המוצר כולל יכולות רבות, כגון רפליקציה בין שרתים ברמת Byte Level, המבטיח אמינות (Consistency) לכל מערכת הפעלה, אפליקציה או מסד נתונים; יכולות רפליקציה על גבי ה-WAN, ללא מגבלות רוחב פס או מרחק; תמיכה בכל ווירטואליזציה, כגון Hyper-v ו-VMware; רפליקציה ללא תלות בחומרה, כגון P2V ו-V2P, ואפילו P2P בין חומרות שונות; יכולות Fail Back, בדיקה ללא הפרעה לשרתי הייצור; וניהול מקיף ומתקדם לכל אתר ה-DR.

הבשורה הגדולה כאן היא גמישות. גמישות במערכות ההפעלה, גמישות בחומרה, גמישות בוירטואליזציה וגמישות בפתרון. באמצעות Double-Take תוכלו לבחור מה חשוב לכם יותר בשרידות הארגונית, וכך לעצב את הפתרון לפי התשתית שלכם, ולא לעצב את התשתית שלכם לפי הפתרון, כמו ביתר המוצרים שמטפלים ב-DR.

אשמח לראותכם בכנסים הקרובים שלנו ב-HP ב-5 במאי וב-6 ביוני.

אירועים קרובים