פול ווד, סימנטק: "ההאקרים הופכים לסבלניים יותר – כי הרווח הכספי גדל פי 50 במתקפות ענק"

"ההגנה והאבטחה הפכו לקשים יותר למימוש, לעומת הקלות הבלתי נסבלת של ביצוע הפריצות והמתקפות", אמר ווד, מחבר דו"ח האיומים השנתי של החברה

"מה שהפתיע אותנו הוא שנולדה אצל הפושעים הקיברנטיים למיניהם תכונה חדשה – סבלנות. הם הפנימו כי התועלת הכספית שתנבע להם ממתקפת ענק, Mega breach, או פוטנציאל הנזק ממתקפה כזו, הם כמו ביצוע של 50 מתקפות 'קטנות', ולכן היה כזה גידול בהיקף מתקפות הענק", כך אמר פול ווד, סימנטק (Symantec) לאנשים ומחשבים.

ווד התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת פרסום דו"ח האיומים השנתי של ענקית אבטחת המידע, עליו הוא אמון בחברה. השנה היא השנה ה-19 בה הדו"ח מופק.

"לדבריו, מדובר בשינוי התנהגותי משמעותי מבחינת עברייני הסייבר. הם נערכים לביצוע כל מתקפת ענק במשך חודשים. הם מבינים כי מתקפות אלה עדיפות מבחינת הערך הכספי של המידע שייגנב", הוא הסביר.

על פי ווד, "גם השנה המשיכה המגמה שמאפיינת את המתקפות בשנים האחרונות, של גידול ברמת התחכום שלהן, כמו גם בהיקפן". מגמה נוספת, לא מפתיעה, לדברי ווד, "היא שההגנה והאבטחה הפכו לקשים יותר למימוש, לעומת הקלות הבלתי נסבלת של ביצוע הפריצות והמתקפות. הדבר משפיע באופן משמעותי על המוניטין של הארגונים שהותקפו, מהם נגנבו סוגים שונים של פרטים אישיים – מספרי כרטיסי אשראי, חשבונות בנק ורשומות רפואיות".

"אין דבר המוביל יותר להצלחה כמו הצלחה – במיוחד אם אתה עבריין קיברנטי", אמר ווד, "הפוטנציאל לרווחים שארגוני פשע מאורגן ישלמו להאקרים עבור מתקפות ענק מוצלחות הוא ענקי. לכן ברור כי מתקפות הענק הן כאן, והן כאן כדי להישאר". לדבריו, "חברות מכל הגדלים צריכות לבחון מחדש, לחשוב מחדש ואולי גם לבנות מחדש את ארכיטקטורת אבטחת המידע שלהן, בהתחשב בהיקף האיומים החדשים".

לפי ווד, "מה שמנהלי אבטחת המידע הארגוניים נדרשים לעשות, הוא לדעת את הנתונים של הארגון, משמע ההגנה צריכה להתמקד במידע – ולא במגוון המכשירים של העובדים, או בדטה סנטר. יש לדעת את כל מה שנדרש אודות הנתונים הארגוניים הרגישים, עסקית או אישית, ובהם נדרש להתמקד בהגנה". היבט נוסף, לדברי ווד, הוא "הצורך בחינוך של העובדים. על דרגי ההנהלה בכלל ועל מנהלי אבטחת המידע בארגונים בפרט לפעול להעמקת ההדרכה בנושאי אבטחת מידע, תוך שימת דגש על מגוון האיומים. כל ארגון צריך שתהיה לו מדיניות אבטחת מידע, עם נהלים להגנה על נתונים רגישים, אשר מצויים במכשירים האישיים והעסקיים של העובדים".

ווד ציין כמה מגמות חדשות שהופיעו בשנת 2013, הצפויות להימשך השנה. האחת, ביצוע מתקפות על כספומטים, בשל העובדה כי 95% מהכספומטים בעולם מבוססים מערכת הפעלה חלונות XP, שתוקפה עומד לפוג בתוך שבועות. השניה, גידול של ביצוע "חטיפות לצורך כופר" של אתרים. בשנה החולפת, אמר ווד, חל גידול של 500% בהיקף חטיפות אתרים, נתון שבחודשים מסויימים עמד על 100-200 חטיפות ובחודש נובמבר האחרון עמד על יותר מ-900 מקרים שכאלה. נעילת האתרים, ציין ווד, מבוצעת תוך השתלטות מרחוק על האתר ודרישה לתשלום כופר בן מאות או אלפי דולרים תמורת "שחרורו". המתוחכמים שבחוטפים, ציין, לא "סתם" מורידים את האתר מהאוויר, אלא משאירים אותו עובד – אך נטול גישה אליו בשל ביצוע הצפנה של קבצים בו.

מגמה נוספת שצמחה ב-2013 ונמשכת השנה, אמר ווד, נוגעת לשימוש בהדבקה של נוזקות באמצעות הרשתות החברתיות והמכשירים הניידים, "הטלפון החכם הפך לשלוחה של ה-PC, וקל יותר להדביק באמצעותו בנוזקות". כך, ציין ווד, 38% מבעלי הטלפונים החכמים חוו בשנה החולפת פעילות של עבריינות קיברנטית על המכשירים שלהם. הוא סיכם באומרו כי "ביצוע מתקפות משולבות, בעולם הנייד וברשתות החברתיות, הוא המגמה השלטת השנה".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לאירלנד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים