דייב לוק, יבמ: "קצב השינויים – אחד הדברים הכי מעניינים בתחום המובייל"

"תחום המובייל משתנה ומתקדם, והארגונים חייבים לשמור כל הזמן על העיניים שלהם פקוחות, כדי לראות כיצד המובייל משתלב היטב במערכת המיחשוב הכוללת שלהם", אמר לוק, מתכנת בכיר בקבוצת טכנולוגיות העברת הודעות מתקדמות בחטיבת התוכנה של יבמ אירופה ● לדבריו, "המובייל הוא חזית חדשה לצמיחה עסקית"

"אחד הדברים הכי מעניינים כיום בתחום המובייל הוא קצב השינויים. מדובר בתחום שמשתנה ומתקדם, והארגונים חייבים לשמור כל הזמן על העיניים שלהם פקוחות, כדי לראות כיצד המובייל משתלב היטב במערכת המיחשוב הכוללת שלהם", כך אמר דייב לוק, מתכנת בכיר בקבוצת טכנולוגיות העברת הודעות מתקדמות בחטיבת התוכנה של יבמ (IBM) אירופה. הוא דיבר בכנס קישוריות ואינטגרציה של חטיבת התוכנה של יבמ ישראל שנערך בבניין החברה בפתח תקווה.

לוק ציין ש-"המובייל הוא חזית חדשה לצמיחה עסקית, כי ניתן לעשות כל מיני העברות עם המכשיר הנייד, החל בסגירת עסקות דרך העברות בנקאיות ועד לחילוף מידע עם הארגון. המכשירים הללו מאפשרים לתקשר שבעה בימים בשבוע ובכל שעה, וזה שינוי משמעותי. זו תפקודיות חדשה שגם מציעה יעילות עבודה גבוהה יותר".

בדבריו התייחס לוק לכלים שמציעה החטיבה לשני הקצוות של עולם המובייל: כתיבת היישומים והעברת המידע מקצה לקצה. הוא ציין, כי יש בנוסף להקפיד על כתיבת היישומים בצורה טובה מאחר שאחרת לא יהיה בהם שימוש. "המובייל הוא תחום מאתגר. כל מכשיר בנוי אחרת ומציע מערכת הפעלה אחרת", אמר. "יש לכתוב את היישומים לכל מערכת הפעלה משמעותית. לאחר מכן עולות שאלות כמו איך מבצעים את התחזוקה של היישומים? ומה עם האבטחה? Worklight עוזר לעשות זאת תוך שמירה על עלות בעלות כוללת (TCO) נמוכה. הוא מסייע לכתוב ולהטמיע אותם בקלות במכשירים השונים, כמו גם לדאוג לאינטגרציה עם מערכות הליבה".

לפי לוק, היישומים מפותחים ב-HTML ובג'אווה סקריפט (Java Script) והמחברים – בג'אווה סקריפט בלבד. "ב-WorkLight, הכול רץ בתוך מכל זמן הרצה בתוך המכשיר הקצה", ציין. "זה מאפשר לכתוב פעם אחת ולבצע הפצה לכל המכשירים, תוך שמקפידים לכתוב קוד משותף כמה שיותר",

"שאלה נוספת שעולה היא באיזו מהירות בודקים את היישומים", ציין. "אסור שזה יהיה תאריך רחוק ותהליך יקר. ארגונים משתמשים לשם כך בהדמיות שסופקו להם על יד היצרניות השונות. מדובר בתהליך מהיר, שמאפשר לבחון בזמן אמת את התוצאה. בצד השני יש מחברים שמאפשרים לחבר את היישום למערכות הליבה. כמו כן, ובמידת הצורך, ניתן לבנות מחברים באופן עצמאי".

לוק התייחס גם להתקן MessageSight שמציעה יבמ לצורך שליחת הודעות במובייל, ברשת וממכונה למכונה (M2M). "מדובר ב-'אינטרנט של הדברים'. אנחנו אולי לא חושבים על זה, אבל גם מכוניות, עמדות מכירה ועמדות שיווק הן מכשירים שמתחברים לאינטרנט ומספקים כמויות של מידע", אמר. "ההערכה היא שנגיע בשנים הקרובות ליותר מ-50 מיליארד מכשירים שמחוברים לאינטרנט. זה כבר לא יהיה חיבור בין אנשים, אלא חיבור בין דברים, בין מערכות על מערכות של מערכות. בכל מכשיר יהיו כמה שורות קוד, בחלק יותר ובחלק פחות, וזה דבר שרואים כבר כיום".

הוא הוסיף, כי כמות המידע שנוצרת מהחיישנים שכלולים במכשירים הללו עצומה אולם עם זאת, צריכים למצוא את הדרך להעביר אותה במהירות למערכות הליבה בכדי לנתח את המידע ולהבין מה אפשר להפיק ממנו לטובת העסקים.

"התקן MessageSight הוא התקן מאובטח וקל לפריסה, שמבוסס על שירות העברת הודעות", אמר לוק. "הוא מוכן להתאמת גודל וממוטב לדרישות של העברת הודעות בין מכונות למכונות. היכולת של ההתקן לחבר מכשירי קצה גדולה. יש לקוחות שרוצים להשתמש בו במיליון טלפונים חכמים ובעשרות מיליוני חיישנים חכמים. העברת ההודעות מבוצעת בזמני אחזור נמוכים וההתקן מציע גמישות רבה למפתחים מבחינת תקנים ושפות, כמו גם אמינות גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים