פרשת בזק: אלוביץ' הורחק ממשרדי החברה; מנכ"ל yes – למעצר בית

ההרחקה של אלוביץ' ומעצר הבית של אילון ושל סמנכ"ל הכספים של yes, מיקי ניימן, יימשכו עד יום ו' ● בנוסף, החליט בית המשפט כי השלושה יפקידו ערבויות והוצא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ למשך חצי שנה

לקראת רגולציה חדשה. בזק

פרשת בזק מסתעפת: בית משפט השלום בתל אביב הרחיק היום (ד') את בעל השליטה בקבוצה, שאול אלוביץ', ממשרדי החברה ומאלה של יורוקום, שאף היא בשליטתו, עד ליום ו' הקרוב. כמו כן, השופטת רונית פוזננסקי-כץ שלחה את מנכ"ל yes, רון אילון, ואת מיקי ניימן, סמנכ"ל הכספים של החברה, למעצרי בית – אף הם עד יום ו'.

בנוסף, הוטלה על השלושה הפקדת ערבויות: אלוביץ' יפקיד ערבות בגובה של חמישה מיליון שקלים, אילון בגובה של מיליון שקלים וניימן – של 700 אלף שקלים. נגד השלושה אף הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום, ונאסרה עליהם הגישה למחשבי החברות.

ההחלטה ניתנה במסגרת חקירת רשות ניירות ערך שנוגעת לעסקת בעלי עניין בקבוצת בזק, בדיון שנערך שלא בנוכחותם. העבירות שבהן חשודים השלושה הן מרמה והפרת אמונים, עבירות מנהלים בתאגיד, שיבוש הליכי משפט, קבלת דבר במרמה ועבירות דיווח. עורכי הדין שלהם הכחישו בדיון בבית המשפט את החשדות המיוחסים להם.

על פי החשד, בזק רכשה את מניות yes שהיו בבעלותו של אלוביץ' במחיר שהיה גבוה בהרבה משוויין האמיתי, תוך פגיעה באינטרסים של בזק וקיפוח בעלי המניות מקרב הציבור. אלה הגישו לבית המשפט תביעה בעניין, שעדיין מתבררת. העסקה האמורה השיאה רווחים גבוהים לאלוביץ' והכניסה לו עוד כספים רבים בתלות ביעדים פיננסיים שנקבעו ל-yes. לטובת אותה עמידה ביעדים, כך עולה מהחשד, פגע מנכ"ל yes בחברה כדי לצמצם את ההוצאות באמצעות צמצום השקעות ודחיית תשלומים לספקים.

היבט נוסף הקשור לעסקה הוא הסדר המס שבצידה, שחשוד כפגום, משום שהוצג כאילו הוא משיא לבזק רווחים, לכאורה, כתוצאה מהחזרי מס שהיא תקבל בעקבות המיזוג עם yes. עוד חושדת רשות ניירות ערך שהדברים השפיעו על הדיווחים הכספיים של קבוצת בזק.

לא מן הנמנע שאם יימצא ממש בחשדות, יזומנו לחקירה חברי דירקטוריון של שתי החברות ובכירים נוספים, שתמכו בעסקה ועל פי החשד לא פעלו לטובת האינטרסים של החברות שהם מייצגים.

הבוקר נפוצו שמועות לפיהן בין הנחקרים נמצא גם אבי גבאי, לשעבר מנכ"ל בזק וכיום מועמד לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. גבאי הכחיש את השמועות בציוץ שפרסם בטוויטר (Twitter), בו כתב כי "למתחרים שחוגגים ולכל מי שמודאג, עיסקת yes שבכותרות התקיימה כשלוש שנים לאחר שסיימתי את תפקידי בבזק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים