סקירה: תוכנת Zinstall XP7

רוצים לשדרג את המערכת ההפעלה שלכם, אבל להמשיך לעבוד עם במקביל עם זו הישנה? ● Zinstall XP7 מאפשרת להעביר את סביבת העבודה הישנה לסביבה חדשה, ולהמשיך לעבוד בה בדיוק באותו אופן - כשאת המעבר בין שתי הסביבות מבצעים בלחיצת כפתור קלילה ● , כשעובדים בסביבת העבודה הישנה, כלל לא מרגישים בהבדל, וקל לשכוח שלמעשה מדובר בסביבה וירטואלית שנמצאת בתוך מערכת הפעלה אחרת ● ציון סופי: 88

קשה לומר שהמאמצים שעושה מיקרוסופט (Microsoft) להגדלת המכירות של חלונות 7 (Windows 7) מצליחים לה. למרות שללא ספק מדובר במערכת הפעלה טובה יותר מקודמתה, חלונות ויסטה (Windows Vista), מתברר שרוב משתמשי חלונות XP שוויתרו על ויסטה, מעדיפים גם היום להישאר עם מערכת ההפעלה הישנה שלהם. מדובר במגמה שחוצה גבולות וכוללת חברות קטנות, ארגונים גדולים ומשתמשי קצה. המצב לא השתנה בהרבה אפילו אחרי שהפסיקה מיקרוסופט לתמוך בגרסת XP SP2.

אין ספק ששתיים מהבעיות המרכזיות שמונעות מעבר למערכת ההפעלה החדשה, בעיקר בתחום העסקי, הן בעיית תאימות תוכנות ייחודיות מצד אחד, ובעיית לימוד המערכת החדשה מצד שני. כך, במקרים רבים מעדיפים משתמשים ומנהלים רבים להשאיר את המצב כמות שהוא ולא לעבור למערכת ההפעלה החדשה, גם אם עלותה של חלונות 7 אינה הנקודה הקריטית בסיפור.

על מנת לפתור את שתי הבעיות שתיארנו, נכתבה התוכנה Zinstall – שבגרסת ה-XP7 שלה מאפשרת להעביר את סביבת העבודה הישנה לסביבת העבודה החדשה, ולהמשיך לעבוד בה בדיוק באותו אופן, כשאת המעבר בין שתי הסביבות מבצעים בלחיצת כפתור קלילה. למעשה, כשעובדים בסביבת העבודה הישנה, כלל לא מרגישים בהבדל, וקל לשכוח שלמעשה מדובר בסביבה וירטואלית שנמצאת בתוך מערכת הפעלה אחרת – שבזמן השימוש היא פשוט לא קיימת.

למרות שמה, Zinstall XP7 מיועדת להעביר סביבת עבודה ממחשב שמבוסס על מערכת הפעלה של חלונות לסביבת עבודה במחשב חדש, ולא משנה אם מדובר בחלונות XP, ויסטה או חלונות 7. התוכנה מסוגלת לבצע את העבודה עם כל אחת מן המהדורות של מערכות ההפעלה – ב-32 וב-64 ביט.

בזמן תהליך ההעברה, מתבצע למעשה שחזור מלא של סביבת העבודה. את ההעברה ניתן גם לבצע דרך הרשת, אם שני המחשבים מחוברים לאותה הרשת, או באמצעות כבל רשת – אם רוצים לבצע העברה בנפרד בני שני המחשבים בלבד. מעבר לכך, ניתן לבצע את העברת סביבת העבודה באותו מחשב אם בוחרים להתקין על המחשב מערכת הפעלה חדשה, שכמו במקרה של חלונות 7 מציעה לבצע התקנה "מותאמת אישית", שפירושה למעשה התקנה נקייה של מערכת ההפעלה כשמערכת ההפעלה הישנה נשמרת בתיקייה מיוחדת.

התוכנה אינה דורשת התקנה: פשוט מעתיקים את קובץ ההפעלה למחשב המעביר ולמחשב המקבל (או למחשב יחיד, אם מבצעים שדרוג) לאחר שמתקינים בו את מערכת ההפעלה החדשה, במקרה שלנו – חלונות 7. בזמן ההרצה צריך להתחבר לאינטרנט כדי לרשום את התוכנה, ולאחר מכן לבחור את הפעולה המבוקשת בתפריט קל מאוד להבנה. במקרה של העברה בין שני מחשבים, המחשב החדש "לוקח פיקוד" וחלון החיבור מאפשר, במקרה של חיבור לרשת עם מספר מחשבים, לבחור את המחשב ממנו יבוצע המעבר. בשלב זה אפשר ללחוץ על הכפתור Advanced, ואז לבחור אלו סוגי קבצים לא להעביר למחשב החדש: מסמנים את התיבה ליד הסוג שלא רוצים שיעבור, וכך אפשר למנוע העברה של קבצים מיותרים כמו סרטים, שירים וכדומה. קצב ההעברה בבדיקה שלנו הגיע לכ-100 ג'יגה-בייט בשעה.

מה שלמעשה מתרחש ברקע, הוא בניית סביבה וירטואלית שמבוססת על מנגנון הווירטואליזציה שנכתב על ידי החברה. בסיום ההעתקה של החומר, מקבלים את סביבת העבודה הישנה במחשב החדש. כדי לעבור אליה, כל מה שצריך לעשות הוא לחיצה ימנית על צלמית התוכנה שממוקמת באזור ההודעות (בחלונות 7), או להשתמש בקיצור הדרך ליישום שמותקן בתפריט התחל. בלחיצה הזו גם אפשר לבקש לגשת לכוננים של מערכת ההפעלה "השנייה". כך, אפשר לעבוד בסביבת העבודה הישנה באופן מלא, בדיוק כמו שפעלנו במחשב הישן ולמעשה לשמר את ההתנהלות של המשתמש – שיכול להתרגל לסביבת העבודה בחדשה בקצב שנוח לו.

אין הבדל רב בין גרסת משתמש הקצה לגרסה שמיועדת לתחום הארגוני, חוץ מהעלות הכספית, כמובן, והעובדה שאת השדרוגים והעברת החומר מבצעים דרך לוח בקרה שמאפשר לבצע הפצה, לקבוע לו"ז, לקבל סטטוסים וכדומה.

בשורה התחתונה, Zinstall XP7 מיועד לכל מי שחושש לעבור הלאה בגלל שהתרגל כל כך לסביבת העבודה של XP. בעזרתה הוא יכול להמשיך לעבוד בסביבה הישנה, במרחק של לחיצת כפתור מהסביבה החדשה, וכך לחסוך את מה שכבר הושקע ב-XP – ובכל זאת ליהנות מפירות מערכת ההפעלה החדשה. העובדה שהעברת סביבת העבודה מתבצעת בקלות רבה כל כך רק צריכה לעזור להחלטה.

ציון סופי: 88

מידע

מחיר: 339 ש"ח כולל מע"מ לשדרוג אחד
הפעלה: מתבצעת דרך האינטרנט בזמן שמריצים בפעם הראשונה, או שניתן לקבל קוד
נציגות בישראל: מיטב המוחות
טלפון לבירורים: 03-9566630
אתר: zinstall.com

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אודי

    xpmode עושה משהו אחר לגמרי! הוא לא מעביר את כל מה שהיה לך על המחשב הישן, אלא רק מריץ מכונה וירטואלית, והוא גם דורש שהמעבד יתמוך ב hardware virtualization - מה שלא קיים על רוב המחשבים הניידים...

  2. יזי

    במהדורת Ultimate יש כלי שנקרא xp mode ומבצע משהו דומה מאד בצורה יפה

אירועים קרובים