הערכה: 35 מיליון מחשבי Netbook יימכרו עד סוף 2009

על פי דו"ח של חברת המחקר ABI Research, יהיו מכירות מחשבי ה-Netbook ב-2009 גדולות ב-210% מאלה שבוצעו ב-2008 ● החברה עדכנה את הערכתה שפורסמה בינואר, ולפיה מספר יחידות מחשבי ה-Netbook שיימכרו ב-2009 היה אמור לעמוד על 39 מיליון ● החברה אף צופה שב-2011 יימכרו לא פחות מ-124 מיליון יחידות של התקנים אולטרא-ניידים

לא פחות מ-35 מיליון מחשבי Netbook יימכרו עד סוף 2009 – כך מעריכה חברת המחקר ABI Research בדו"ח שפרסמה, לאור נתונים שאספה החברה עד לסיום הרבעון השלישי של השנה. מספר זה מהווה תיקון להערכה שניתנה בתחילת השנה, ולפיה יימכרו השנה 39 מיליון מחשבים כאלה.

לטענת החברה, אין סתירה רבה בין הנתונים. "ההערכה הזו (הראשונית) אולי נראתה מאוד אגרסיבית בהתחלה, אבל זה קורה, אין כל ספק בכך", אמר ג'ף אור, אנליסט בכיר בחברה.

הערכתה החדשה של ABI גדולה ביותר מ-210% לעומת מכירות מחשבי ה-Netbook בשנת 2008. אז הן עמדו, לפי ABI, על כ-16 מיליון יחידות. החברה אף צופה שב-2011 יימכרו לא פחות מ-124 מיליון יחידות של התקנים אולטרא-ניידים (שם כולל למחשבי Netbook, התקני MID ומחשבים אולטרא-ניידים).

עם זאת, לעומת 2008, שבה כ-74% ממחשבי ה-Netbook שנמכרו היו מתוצרת שלוש חברות בלבד –  אסוס (Asus), אייסר (Acer) וסמסונג (Samsung), השנה יש בשוק הרבה יותר שחקניות. הסיבה לכך היא הצמיחה במדינות המפותחות, שהיא הגדולה ביותר בשוק זה. הלקוחות במדינות אלה רוכשים את המחשבים הללו כמחשב שני. צמיחה זו מושכת מותגים רבים שרוצים ליהנות ממנה גם הם, כמו נוקיה (Nokia). "בשנים הבאות יאפילו על כך יצרניות שיכוונו את התוצרת שלהן אל מדינות מתפתחות ויציעו את המחשבים הללו כמחשבים ראשונים לשימוש ביתי באינטרנט", טען אור.

אור סיפק אבחנות גם בנוגע למערכות ההפעלה שיהיו בשימוש. לטענתו, לפחות 11 מיליון מהמחשבים הללו יגיעו כשהם מצוידים בגרסה זו או אחרת של מערכת ההפעלה לינוקס (Linux), כך שהחלוקה תהיה בערך 32% למחשבים מבוססי לינוקס ו-68% למחשבים מבוססי חלונות (Windows). לטענתו, ההערכה שהשקת חלונות 7 (Windows 7) תחסל כמעט לחלוטין את מכירות מחשבי ה-Netbook מבוססי הלינוקס אינה נכונה. "גם אם אומרים שבארצות הברית רק 4% מהמחשבים הללו הושקו עם לינוקס, אסור לחשוב שבכל העולם הכול פועל על חלונות", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים