מנכ"ל סיסקו: "יש הרבה רעש סביב עסקת HPE-ג'וניפר"

"מעט מוקדם מדי" להעריך כיצד תשפיע עסקת הענק על עולם הרשתות הארגוניות, אמר מנכ"ל סיסקו, צ'אק רובינס ● גם מנכ"ל אקסטרים נטוורקס - חברה נוספת שהעסקה תשפיע עליה - התייחס לנושא

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו.

הרכישה של ג'וניפר על ידי HPE תמורת 14 מיליארד דולר מעניינת מאוד את שוק ה-ICT בכלל, אבל בפרט שתי חברות – סיסקו ואקסטרים נטוורקס. הרכישה מייצרת מתחרה חזקה יותר לשתיהן מאשר ג'וניפר לבדה – עקב HPE, הר המזומנים שלה ויכולותיה.

המנכ"לים של שתי החברות התייחסו לרכישה באחרונה, ומנכ"ל סיסקו, צ'אק רובינס, אף "שבר שתיקה" לשם כך. הוא אמר בשיחה הרבעונית עם עיתונאים ומשקיעים כי עדיין מוקדם לדעת כיצד העסקה תשפיע על שוק רשתות התקשורת. כך או כך, לדבריו, יש "הרבה רעש" סביב העסקה. הוא ציין כי "הפעילות היחידה שבה יש חפיפה בעלת משמעות (בין העסקים שלנו לאלה שלהם – י"ה) היא עולם התקשורת האלחוטית, ואני לא יודע אם יש לכך (לרכישה – י"ה) קשר לעובדה שחווינו זינוק של 50% בעסקאות בסכום של מיליון דולר ומעלה בתחום זה. יש הרבה רעש סביב זה בתעשייה, ואני חושב שזה מעט מוקדם מדי".

יצוין כי השווי של סיסקו – 199.35 מיליארד דולר – גדול בהרבה מהשווי המצרפי של HPE וג'וניפר, שעומד על 31.76 מיליארד דולר (19.84 מיליארד ל-HPE ו-11.92 מיליארד לג'וניפר). לאקסטרים נטוורקס, שחקן קטן יותר אולם פעיל בשוק הקווי והאלחוטי, יש שווי שוק של 1.58 מיליארד דולר. לדברי מנכ"ל החברה, אדוארד מאיירקורד, "עסקת הענק המתרקמת בין HPE לג'וניפר רק מדגימה את הערך הגובר של רשתות ארגוניות. עולם הרישות הארגוני חווה צמיחה במהלך השנים האחרונות. מעניין לראות כיצד שתי החברות תשתלבנה, איזו טכנולוגיה תקבל עדיפות, מה ייעשה במקרה של חפיפה בהיצע המוצרים שלהן, ומה משמעות עסקת הענק עבור הלקוחות".

הוא ציין כי "אנחנו מתמקדים בבניית ארכיטקטורה שמפשטת את הפריסה והניהול של הרשת. זהו תחום שבו כל שחקני האלחוט הגדולים נאבקו".

פיטורים רחבים, תוצאות חלשות

סיסקו אישרה את הדיווחים שפורסמו לפני ימים אחדים, שלפיהם היא תפטר אלפי עובדים. במסגרת המהלך ילכו הביתה 5% מעובדי חברת הענק, שהם 4,200 איש. זאת, לדברי רובינס, כדי להתמקד "באזורי מפתח" בפעילות החברה ועל מנת "להתאים" את תמהיל ההוצאות וההשקעות שלה למצב המקרו-כלכלי. המהלך צפוי לעלות לסיסקו 800 מיליון דולר, בדמות פיצויי פיטורים והוצאות נלוות הקשורות בו.

האישור מגיע בצוותא עם הדו"חות הכספיים לרבעון השני של שנתה הכספית של סיסקו, שמראים מגמה שלילית: הרווח הנקי למניה של החברה קטן במהלכו ב-3% ל-67 סנט, הרווח הנקי הכללי ירד ב-5% ל-2.6 מיליארד דולר וההכנסות רשמו ירידה של 6% ל-12.8 מיליארד. חלוקה לסעיפים מעלה כי הכנסות החברה ממכירות מוצרים רשמו ירידה של 9%, עקב מה שהיא מכנה "רמה גבוהה יותר של זהירות" אצל הלקוחות, ואילו הכנסותיה מתחום השירותים עלו ב-4%.

אנליסטים ציינו כי פלח שוק הרשתות של סיסקו, הכולל את עסקי המתגים, נתבים אלחוטיים ורכיבי ליבת הרשת שלה – הוא בדרך כלל חזק ומהווה אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה. ברבעון האחרון התחום חווה ירידה של 12%. סיסקו מסרה כי זו נבעה בעיקר מחולשה משולשת: בשוק הארגוני, בקרב ספקיות השירותים ובשוק הענן.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות התפעוליות של סיסקו נותרו ברבעון על כנן, כמו ברבעון השני של השנה הכספית 2023, ועמדו על 5.1 מיליארד דולר, והרווח התפעולי רשם ירידה של 6% ל-3.1 מיליארד. תזרים המזומנים צנח ב-83% ל-800 מיליון דולר בלבד.

סיסקו פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון השלישי, והיא צופה כי ההכנסות שלה יגיעו בסיכומו לבין 12.1 מיליארד ל-12.3 מיליארד דולר. מדובר בסכום של בין 500 מיליון ל-700 מיליון דולר פחות מההכנסות ברבעון המדווח. בשנה כולה היא מעריכה שההכנסות שלה יגיעו לבין 51.5 מיליארד ל-52.5 מיליארד דולר.

הן התוצאות השליליות והן התחזית המאכזבת הביאו את משקיעי סיסקו להוריד את שער המניה שלה ב-1.3% במסחר לאחר סגירת שערי וול-סטריט (מעבר לדלפק).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים