עסקת ענק: HPE קונה את ג'וניפר ב-14 מיליארד דולר

העסקה תבוצע כולה במזומן, וצפויה להיסגר לכל המאוחר בראשית השנה הבאה ● רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר, יוביל את היחידה שתעסוק במוצרי הרישות ובשאר המוצרים שלה, וידווח למנכ"ל HPE, אנטוניו נרי

מביאה איתה לחופה נדוניה טובה. ג'וניפר.

הענף פותח את 2024 עם עסקת ענק: HPE הודיעה אמש (ג') כי היא עומדת לרכוש את ענקית הרשתות ג'וניפר נטוורקס תמורת 14 מיליארד דולר, שהם 40 דולר למנייה. העסקה תבוצע כולה במזומן. סגירתה צפויה בסיום השנה הנוכחית או בראשית השנה הבאה.

ב-HPE אומרים כי העסקה צפויה "להכפיל את עסקי הרשתות של החברה, ליצור חברה מובילה חדשה בעולם הרשתות ולהאיץ את הצמיחה שלה. כמו כן, היא צפויה להניב חיסכון תפעולי של 450 מיליון דולר בשלוש שנים, לאחר השלמתה". בהנחה שהעסקה תושלם, רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר, יוביל את היחידה החדשה ב-HPE, שתעסוק במוצרי הנרכשת, וידווח למנכ"ל הרוכשת, אנטוניו נרי.

ג'וניפר, שמקום מושבה בסאניוויל, קליפורניה, נוסדה ב-1996, והיא מייצרת ומשווקת מוצרי רישות (נטוורקינג), כגון נתבים, חומרה שמקשרת בין מכשירים לרשתות מחשוב (Switches), תוכנה לניהול רשתות, מוצרי אבטחה בתחום וטכנולוגיית רשתות מוגדרת תוכנה (Software defined). החברה הפכה לציבורית ב-1999. באחרונה היא נכנסה לעולם הבינה המלאכותית עם המוצר Juniper Mist AI, שמציע נראות ואוטומציה לרשתות IT.

"פורטפוליו מוצרים שלם ומאובטח לניהול מוצרי הרישות"

בהודעה נכתב כי השילוב של מוצרי שתי החברות "משנה מקצה לקצה את אסטרטגיית ה-ממחשוב קצה לענן של HPE עם פתרונות המבוססים על ארכיטקטורה ילידית לענן (קלאוד נייטיב). ביחד, שתי החברות יספקו לארגונים מכל הגדלים פורטפוליו מוצרים שלם ומאובטח, שיאפשר להם לנהל ולפשט את צרכי הרישות שלהם, שגורמים להם להוצאות רבות ונעשים מורכבים יותר ויותר".

לדברי נרי, "הרכישה של HPE את ג'וניפר מסמלת נקודת מפנה חשובה בשוק, שתשנה את הדינמיקה בעולם הרישות, ותספק לארגונים ולשותפים אלטרנטיבה חדשה, שתענה על הדרישות שלהם. הרכישה תחזק את מעמדה של HPE בכל הנוגע לטרנדי בינה מלאכותית, תרחיב את השווקים שלה ותספק ללקוחות עוד חדשנות בעולמות ה-AI נייטיב והקלאוד נייטיב".

ראחים ציין כי "המיקוד שלנו בחדשנות ובפתרונות AI נייטיב מאובטחים הביא אותנו לביצועים יוצאי דופן. אנחנו מציעים חוויית משתמש טובה ותפעול פשוט יותר, וההצטרפות ל-HPE היא השלב הבא במסע שלנו. בנוסף, השילוב הזה ממקסם את הערך לבעלי המניות שלנו, עם פרמיה משמעותית, במזומן".

הוול סטריט ג'ורנל דיווח אתמול, עוד בטרם ההודעה של HPE על הרכישה, כי מתנהלים מגעים לביצועה. הדיווח הזה גרם למשקיעים להביא את מניית ג'וניפר לשער הגבוה ביותר שלה ב-20 שנה. זאת, לאחר שהוא זינק ב-22% ל-37.05 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים