דיווחים: פייסבוק רכשה 750 פטנטים מיבמ

הרשת החברתית שואפת להגדיל את מאגר הקניין הרוחני שלה ולהגביר את כוח ההרתעה מפני תביעות בתחום, כך מסר מקור יודע דבר ● המאגר של פייסבוק כלל עד כה 56 פטנטים רשומים בלבד, לעומת יותר מ-1,000 לכל אחת מהחברות יאהו!, מיקרוסופט וגוגל ● על פי מומחים, "זו עסקה בהיקף גדול מאוד, שמציבה את פייסבוק במעמד שבו היא אמורה להיות"

פייסבוק, יוטיוב, זכויות יוצרים ומה שביניהם. אילוסטרציה: אימג'בנק

פייסבוק (Facebook) רכשה 750 פטנטים מיבמ (IBM), מתוך שאיפה להגדיל את מאגר הקניין הרוחני שלה ולהגביר את כוח ההרתעה מפני תביעות בתחום, כך מסר מקור יודע דבר. הפטנטים עוסקים בטכנולוגיות שונות בתחומי התוכנה והרשת, על פי המקור, שביקש לשמור על עילום שם, משום שהעסקה לא פורסמה לציבור הרחב. העסקה אכן תרחיב מאוד את מאגר הקניין הרוחני של פייסבוק, שכלל עד כה רק 56 פטנטים רשומים ו-503 בקשות לרישום פטנטים בארצות הברית.

חברת פייסבוק סבלה עד כה מנחיתות מול תביעות על הפרת זכויות בפטנטים, דוגמת התביעה שהגישה החודש יאהו! (!Yahoo) בטענה להפרת זכויות בפטנטים שקשורים לתפקודים קריטיים שונים באתרי אינטרנט. התביעה של יאהו! מתייחסת לעשרה פטנטים בתחומים של פרטיות, פרסום ושיתוף מידע, וחלוצת האינטרנט דורשת מהרשת החברתית פיצויים בסכום גבוה פי שלושה מהנזק שנגרם לה, לטענתה.

על פי ארין מייקל גיל, מנהל בבנק ההשקעות MDB Capital Group LLC, שמתמחה בקניין רוחני, פייסבוק השקיעה מאות מיליוני דולרים ברכישת הפטנטים מיבמ. "זו עסקה בהיקף גדול מאוד, שמציבה את פייסבוק במעמד שבו היא אמורה להיות", אמר.

הדוברים של פייסבוק ויבמ סירבו להגיב לידיעה.

על פי נתונים של רשם הפטנטים בארצות הברית, פייסבוק כבר רכשה פטנטים מאתר Friendster, אחד מחלוצי הרשתות החברתיות, ומ-HP. לפי הנתונים של MDB, לכל אחת מהחברות יאהו!, גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft) יש לפחות 1,000 פטנטים. גיל סבור שהעסקה עם יבמ תסייע להפיג את החששות מכך שמערך הקניין הרוחני של פייסבוק דל מדי, במיוחד נוכח ההנפקה הקרובה של החברה, שמציבה אותה תחת אור הזרקורים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים