הסטארט-אפ C-B4 ייצג את ישראל בתחרות העולמית של יבמ

החברה, שפועלת בתחום ניתוח וכריית מידע בינה עסקית מבוססת חיזוי, נבחרה מבין חמש חברות שעלו לשלב הגמר בתחרות SmartCamp הישראלית של הענק הכחול ● פרופ' עירד בן-גל, מנכ"ל C-B4, אמר בראיון לאנשים ומחשבים לאחר הזכייה, כי "הזכייה מעמידה בפנינו אתגר שאנחנו נוטלים בחפץ לב; יש לנו טכנולוגיה שיכולה לבדל אותנו מהמתחרים האחרים, ואנחנו מקווים להצליח בתחרות העולמית"

הסטארט-אפ C-B4 (ר"ת Context-Based 4casting), הפועל בעולם ניתוח וכריית הררי מידע ונתונים, נבחר לייצג את ישראל בשלב הגמר של תחרות SmartCamp של יבמ (IBM).

ההכרזה על הבחירה התקיימה אמש (ד') בטקס חגיגי שנערך בבית יבמ בפתח תקווה, לאחר אירוע שבו התמודדו חמש חברות שעלו לשלב הגמר בתחרות המקומית של הענק הכחול. הנחה אותו פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים. יצוין, כי התחרות העולמית תיערך בתחילת 2012 בסן פרנסיסקו.

C-B4 מפתחת תוכנה לזיהוי ולניתוח דפוסי נתונים נסתרים במחסני נתונים בנפחים גדולים. המערכת שהיא פיתחה מתאימה במיוחד לעולם המסחר הקמעונאי ולניהול קשרי לקוחות (CRM). מדובר בחברה פרטית שנוסדה ב-2008 ופועלת בהרצליה. היא מונה תשעה עובדים, ופרופ' עירד בן-גל הוא המנכ"ל שלה.

עם היוודע דבר הזכייה הודה פרופ' בן-גל לצוות העובדים שלו ואמר לאנשים ומחשבים, כי "זהו אתגר גדול עבורנו. אנחנו גאים להיות פה, כי הייתה תחרות גדולה". לדבריו, "הזכייה מעמידה בפנינו אתגר שאנחנו נוטלים בחפץ לב. יש לנו טכנולוגיה שיכולה לבדל אותנו מהמתחרים האחרים, ואנחנו מקווים להצליח בתחרות העולמית".

פרופ' בן-גל הוסיף, כי "הטכנולוגיה שלנו ייחודית והיא יכולה להפוך את הבינה העסקית מבוססת החיזוי לחלק מהתהליכים העסקיים בכל ארגון. אינני יודע אם ננצח בתחרות העולמית, אולם אין ספק שהעובדה שהטכנולוגיה שלנו עובדת בתאימות לזו של יבמ יכולה לסייע".

התחרות בישראל – אחת מתשע שמתקיימות ברחבי העולם

התחרות נערכת זו השנה השנייה ברציפות והשתתפו בה יותר מ-70 חברות סטארט-אפ, במגוון תחומי פיתוח ומודלים עסקיים. ההשתתפות בתחרות הייתה פתוחה לחברות בנות פחות מחמש שנים, בבעלות פרטית, שמחזור ההכנסות שלהן בשנה האחרונה לא עלה על מיליון דולרים. תחומי העיסוק של החברות הללו צריכים להשתלב עם רעיון העולם החכם של יבמ.

תחרות SmartCamp נועדה לעודד ולסייע לדור הבא של הסטארט-אפים למצות את ההזדמנויות העסקיות בתחומי תעשייה שונים הצומחים במהירות, כגון: אנרגיה, מים, שירותי בריאות, תקשורת וממשל. ישראל נמנית על שבע המדינות הראשונות בעולם שבהן מופעלת התוכנית, יחד עם ארצות הברית, סין, הודו, גרמניה, צרפת ובריטניה. התוכנית מנוהלת בארץ על ידי היחידה לטכנולוגיה גלובלית (GTU) ביבמ ישראל. התחרות הישראלית היא אחת מתשע תחרויות מעין אלה שמקיימת יבמ ברחבי העולם. עד כה נערכו תחרויות דומות בבנגלור, ניו-יורק, אוסטין וברצלונה, ובשבועות הקרובים צפויות להתקיים כאלה גם באיסטנבול, לונדון, בייג'ין וריו דה-ז'ינרו.

על צוות השופטים בתחרות של יבמ בישראל נמנו השנה גיל וייזר, יושב ראש BGN טכנולוגיות; ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר (Gartner) המזרח התיכון; ד"ר יהושע (שוקי) גלייטמן, יושב ראש קבוצת קפיטל פוינט ולשעבר המדען הראשי במשרד התמ"ת; ד"ר אסתר לוצאטו, שותפה בכירה בחברת עורכי הפטנטים לוצ'אטו את לוצ'אטו; וד"ר מיקי רודה, סגן נשיא ביבמ.

וובה סורוקה, מנהל היחידה לטכנולוגיות גלובליות של יבמ. צילום: פלי הנמרלדברי וובה סורוקה, מנהל היחידה לטכנולוגיות גלובליות של יבמ (GTU), "התחרות משתלבת ביוזמה של יבמ, החותרת לעודד ולסייע לדור הבא של חברות הסטארט-אפ למצות את ההזדמנויות העסקיות בתחומי תעשייה צומחים במהירות". הוא הוסיף, כי מדובר ב-"חלק מ-'תוכנית היזם הגלובלי', שמספקת למיזמים טכנולוגיים צעירים תמיכה ומשאבים בתחומי המוצרים, כוח האדם והמיומנות המקצועית, כמו גם קידום מכירות".

בין חמש החברות שעלו לגמר, שתיים פועלות בעולם הניתוח העסקי וניתוח של בסיסי נתונים גדולים, שתיים עוסקות באבטחה מפני איומים וירטואליים ופיזיים וחברה אחת מפתחת ישום לניטור קרינה ברשתות סלולריות. לצד הזוכה, התמודדו בגמר: מינטיגו (Mintigo), המציעה לחברות טכנולוגיה, מוסדות פיננסיים וספקיות תקשורת שירות מבוסס טכנולוגיה שמאפשר גיוס ממוקד של לקוחות חדשים בעלי ערך גבוה. השירות מתבסס על מערכת טכנולוגית המאפשרת ניתוח מידע עצום (Big Data) ומייצר גידול חד בשיעורי המרה ומכירות; סקיולרט (Seculert), שמפתחת פתרון אבטחה מבוסס ענן במודל תוכנה כשירות (SaaS). המערכת של סקיולרט מציעה ללקוחות התראות בזמן אמת על איומי סייבר גלובליים העלולים להשפיע גם על הרשת הפנימית שלהם; ווייב גארד (Wave Guard Tec8hnologies), שמציעה פתרון יעיל וזול לניטור ולבקרת קרינה סלולרית, המבוסס על ניתוח מידע גולמי הקיים באופן רציף בכל רשתות הסלולר בנוגע לאנטנות הסלולריות; ו-FST21, שמפתחת מערכות ניהול גישה ופתרונות מיכון, המבוססות על מגוון טכנולוגיות ואמצעי זיהוי שנועדו להגביר את הביטחון בבנייני מגורים ומשרדים.

חמש החברות נפגשו במהלך התחרות האתמול עם 34 מנטורים – בכירים בקהילת ההון-סיכון, מייסדי חברות הזנק שהצליחו בעבר, מנהלי פיתוח ומנמ"רים בארגוני ענק. המנטורים ייעצו לחמש החברות בתחומי הטכנולוגיה, השיווק והכספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים