אחרי עשור: נתח השוק של חלונות XP ירד אל מתחת ל-50%

הגרסה הוותיקה של מערכת ההפעלה מבית מיקרוסופט ממשיכה לאבד גובה, בעוד שנתח השוק של הגרסה החדשה - חלונות 7 - מתקרב כבר ל-28% ● הנתח של חלונות ויסטה עומד על מעט יותר מ-9% ● בסך הכול, שולטות הגרסאות השונות של חלונות על 87% משוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים

לאחר עשור שבו שלטה בשוק, מתחילה חלונות XP לאבד ממעמדה בקרב המשתמשים. אף על פי שהיא עדיין הגרסה הנפוצה ביותר למערכות ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft), נתח השוק שלה ירד בחודש שעבר אל מתחת ל-50% – על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר Net Applications. זאת, לאחר שבשנה שעברה עמד הנתח שלה על 62% וביוני השנה הוא הגיע ל-51%.

הנתח של חלונות 7 (Windows 7) בשוק של כלל מערכות ההפעלה (כולל Mac OS X ו-iOS) כבר מתקרב ל-28%. חלונות ויסטה (Windows Vista) אוחזת בנתח גבוה אך במעט מ-9%. בסך הכול, שולטות גרסאות חלונות השונות ב-87% משוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים.

במיקרוסופט מתכוונים להפסיק לחלוטין את התמיכה בחלונות XP בעוד שלוש שנים, ומעודדים את המעבר לחלונות 7. אולם, מי שמבקש לשדרג לחלונות 7 חייב להתקין את מערכת ההפעלה מהיסוד או לרכוש מחשב חדש, שכן מיקרוסופט אינה מציעה מסלול של שדרוג ישיר מחלונות XP לחלונות 7.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים