דיווחים: גוגל הוזהרה שוב ושוב לגבי פרסום של תרופות מזויפות

התביעה הפדרלית האמריקנית חוקרת אם עובדי גוגל "הסכימו ביודעין לקבל פרסומות למכירת תרופות מזויפות או תרופות שפג תוקפן" ● אם יימצא, כי כך אמנם היה, עשויים התובעים להגיש נגד החברה כתב אישום על סיוע לפעילות בלתי חוקית באינטרנט ● בנוסף, בעוד שגוגל זכתה לשבחים מהבית הלבן על סיוע שהגישה בחקירה על תרופות מזויפות באינטרנט - משרד המשפטים האמריקני ניהל נגדה חקירה בדיוק בנושא זה

הרשויות וארגוני צרכנים הזהירו שוב ושוב את גוגל (Google) שהיא עוברת על החוק הפדרלי האמריקני בכך שהיא מפרסמת תרופות מזויפות באינטרנט או תרופות שפג תוקפן – כך עולה מידיעה שהופיעה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

אזהרות אלה תרמו, קרוב לוודאי, להחלטה של גוגל להסכים לתשלום קנס בסכום של 500 מיליון דולרים במסגרת הסכם פשרה שנחתם ברבעון האחרון, בעקבות חקירה של משרד המשפטים האמריקני שהובילה לאישומים. בידיעה שפורסמה ב-CNET דווח, כי גוגל זכתה לשבחים מהבית הלבן על סיוע שהגישה בחקירה על תרופות מזויפות באינטרנט – כאשר במקביל ניהל משרד המשפטים חקירה נגד החברה בדיוק בנושא זה.

בידיעה שהופיעה בוול-סטריט ג'ורנל נכתב, כי התביעה הפדרלית האמריקנית חוקרת אם עובדי גוגל "הסכימו ביודעין לקבל פרסומות למכירת תרופות מזויפות או תרופות שפג תוקפן". אם יימצא, כי כך אמנם היה, עשויים התובעים להגיש נגד החברה כתב אישום על סיוע לפעילות בלתי חוקית באינטרנט.

עוד נכתב בידיעה, כי הרשות האמריקנית למזון ותרופות (FDA) ניהלה מבצע נגד גוגל, שבמסגרתו התחזו סוכנים שלה לנציגי חברות שמשווקות תרופות מזויפות באינטרנט. לא ברור אם מבצע זה הניב ראיות שבהן ניתן להשתמש נגד החברה.

יצוין, כי החששות הרבים נובעים מכך שמשווקים של תרופות מזויפות, או תרופות שפג תוקפן, עושים זאת מבלי לבקש מרשם, כאשר רבות מהתרופות הללו ממכרות ואף עלולות לגרום למוות. אם הרשויות אכן היו מסוגלות להוכיח שגוגל הסכימה לפרסם ביודעין תרופות כאלה, ואף עשתה זאת במשך שנים רבות, היה עלול להיגזר על החברה קנס בסכום עתק. על פי הוול-סטריט ג'ורנל, גוגל אכן התעלמה במשך שנים רבות – כבר מ-2003 – מאזהרות שהופנו אליה בנושא זה.

לא ניתן היה לקבל תגובה מגוגל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ויאגרה מזויפת - מילה מרופא

    שיחה עם ד"ר צבי שכנר, אורולוג בכיר, על הסכנה שבנטילת תרופות מזויפות כאן: http://www.viagra.co.il/?CategoryID=206 - אני כבר לא יודע מה מזיק יותר: הצגת תוצאות של זייפני תרופות כדי לתפוס אותם או הטעיית הציבור וסיכון בריאותו (עד כדי מוות!) באמצעות הצגת התוצאות האלה בגוגל. האם המטרה מקדשת את האמצעים?

אירועים קרובים