גל של מתקפות נגד מחשבי Mac

תוכנות רובוטיות חדשות תוקפות מחשבים עם מערכת ההפעלה OS X ● בנוסף, תוכנת אנטי וירוס מזויפת מופצת בקרב מי שמחפש תמונות של אוסמה בן לאדן בגוגל

אשמה. אפל

בימים האחרונים, מאז תחילת החודש, נרשמת גאות בתפוצת המזיקים שמיועדים למחשבי Mac: מומחי אבטחה מזהירים מפני ערכה ראשונה שנמכרת בפורומים מחתרתיים לשמבקשים לבצע מתקפות אוטומטיות על מחשבים עם מערכת ההפעלה OS X של אפל (Apple). מחיר הערכה עומד על אלף דולרים.

"פרטים מלאים על הערכה החדשה לא פורסמו עדיין, ומפתחיה מעוניינים, כמובן, לשמור על סודיות", כתב פיטר קרוז, מומחה אבטחה ושותף בחברה הדנית CSIS Security Grop, בהודעה שפרסם אתמול (ג') בבלוג. עם זאת, מסרטוני וידיאו עולה, כי הערכה פועלת היטב. "היא כוללת כלי פיתוח ולוח פיקוד ותומכת בהצפנה", הוסיף.

קרוז ציין, כי "מדובר בהתפתחות מדאיגה, שכן עד כה נחשבה מערכת ההפעלה של אפל לחסינה יחסית מפני גלי המתקפות שכוונו כל השנים בעיקר נגד מערכות חלונות (Windows)".

חברת האבטחה Intego פרסמה אתמול אזהרה מפני מזיק חדש שמכונה MACDefender – ומגיע בדמות תוכנת אנטי וירוס מזויפת שמיועדת למשתמשי אפל. התוכנה מתחזה לתוכנת אנטי וירוס לגיטימית ומוצעת בתשלום למשתמשים תמימים. היא מופצת בדפים נגועים של תוצאות חיפוש – ומוצגת, בין השאר, למי שמחפש תמונות שקשורות למותו של אוסמה בן לאדן.

על פי הודעה שפרסם רוב ונדנבריק, יועץ אבטחה בכיר מחברת הייעוץ הקנדית Metafore, באתר SANS Internet Storm Center, מדווחים חלק מהמשתמשים שנדרשו לשלם 99 דולרים עם התקנת התוכנה. התשלום יורד מיידית באמצעות פיי-פאל (PayPal).

עם זאת, על פי ההודעה שפרסמה Intego, הסיכון נמוך יחסית, ועל אף שהתוכנה מופצת בפועל, התפוצה שלה נמוכה יחסית. הנזק כולל, בין השאר, פתיחה של אתרי אינטרנט בעלי תכנים פורנוגרפיים בדפדפן של המשתמש מדי מספר דקות, "ככל הנראה כדי לגרום לו לחשוב שהמחשב נגוע בווירוס ולשכנע אותם לשלם תמורת התוכנה", על פי החברה.

הנקודה המעניינת ביותר היא שתוכנת האנטי וירוס המזויפת מוצעת למשתמשי Mac – בניגוד למרבית תוכנות האנטי וירוס המזויפות, שהוצעו עד כה בעיקר למשתמשי חלונות. "העובדה שמוצעת כיום תוכנת אנטי וירוס מזויפת למחשבי Mac מייצגת חידוש, וזו עדיין תופעה נדירה למדי", על פי Intego. "באתר עצמו מוצג עדיין צילום מסך של חלונות, אך תוכנת האנטי וירוס המזויפת עצמה היא יישום Mac שתוכנן בקפידה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים