רוטל הקימה מערכת תקשורת אופטית ומערכת תמסורת רדיו למנהרות הכרמל; ההיקף: עשרה מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט בוצעו שני תתי-פרויקט: הקמה, יישום ופריסה של רשת תקשורת מבוססת סיבים אופטיים, עבור כלל מערכות התקשורת, ה-IT והשו"ב שהוקמו במנהרה ומחוצה לה; והקמת מערכת תמסורת רדיו לטובת כוחות החירום וההצלה ● במנהרות הוקם מרכז בקרה ראשי ונפרסו לאורכן חדרי תקשורת במרחקים של כמה מאות מטרים זה מזה, המחוברים ביניהם באמצעות כבל אנטנה קואקסיאלי, המסוגל לקלוט ולשדר אותות רדיו לכל אורכו

רוטל מקבוצת מר ביצעה פרויקט תקשורת עבור מנהרות הכרמל, בהיקף עשרה מיליון שקלים. הפרויקט החל לפני חמישה חודשים והסתיים בימים אלה. במסגרת הפרויקט בוצעו שני תתי-פרויקט. האחד, הקמה, יישום ופריסה של רשת תקשורת מבוססת סיבים אופטיים, עבור כלל מערכות התקשורת, ה-IT והשו"ב שהוקמו במנהרה ומחוצה לה. השני, הקמת מערכת תמסורת רדיו לטובת כוחות החירום וההצלה.

מנהרות הכרמל, שאמורות להיפתח בשבועות הקרובים, ישמשו כמערכת תנועה תת-קרקעית המקשרת בין שתי הכניסות לחיפה – חוף הכרמל מדרום וצומת הצ'ק פוסט, מצפון. בכך, הן יפתרו בצורה משמעותית את עומסי התנועה במטרופולין חיפה ויקצרו במידה ניכרת את זמן הנסיעה בין שתי הנקודות.

רשת התקשורת תחבר בין כל המערכות הטכנולוגיות הפועלות במנהרות, הכוללות מערכות שליטה ובקרה, מצלמות מעקב, שלטי הכוונה אלקטרוניים ומידע לנהגים, מערכות גילוי אש, אוורור ועוד. מדובר על עשרות נקודות שיתקשרו ביניהן באמצעות רשת סיבים אופטיים. תשתית הסיבים שנבנתה והשימוש במתגים ייעודיים מאפשרת גיבוי אוטומטי בעת נפילת סיב או ציוד, כך שתמיד נשמר רצף פעולה של הרשת. החיבור בין המערכות הללו נעשה על ידי חברת "מנורה איזו אהרון", חברת התכנון, הביצוע והאינטגרציה של התקשורת.

כמו כן הקימה רוטל מערכת תמסורת רדיו, המאפשרת כיסוי רדיו בתוך ובמבואות המנהרות. מערכת זו תעמוד לטובת כוחות החירום. המערכת פועלת באמצעות  תשתית אנטנות לשידור רדיו המאפשרת קיום בצוותא של מערכות הקשר השונות ,קיבולת גבוהה יותר והפצת תדרים לטווח גדול יותר תוך מתן כיסוי קליטה ושידור מלא באיכות גבוהה וביציבות מרבית. המערכת תוכננה והוקמה תוך התאמה מלאה ובתיאום עם רח"ל, רשות חירום לאומית במשרד הביטחון, שהיא בעלת האחריות על הטיפול בעורף בכל מצבי החירום. בנוסף לשימוש ברשת התקשורת על ידי כוחות החירום, מערכות אלה יבטיחו לאזרחים את היכולת להמשיך ולקלוט בתחומי המנהרה את שידורי תחנת הרדיו המקומי, "רדיו חיפה" וכן להשתמש במכשירי הזימוניות של ביפר תקשורת.

במנהרות הוקם מרכז בקרה ראשי ונפרסו לאורכן חדרי תקשורת במרחקים של כמה מאות מטרים זה מזה, המחוברים ביניהם באמצעות כבל אנטנה קואקסיאלי, המסוגל לקלוט ולשדר אותות רדיו (RF) לכל אורכו. ציוד התקשורת שהוטמע הוא של HP ,Optiway ו-TechMer מקבוצת מר, ובמהלך ההטמעה הושם דגש על היבטי עמידות, זמינות וקיבולת גבוהה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים