שלב העדויות במשפט אורקל-סאפ הסתיים מבלי שמנכ"ל HP העיד

מאמציה של אורקל לזמן לעדות את ליאו אפותקר, בעברו מנכ"ל סאפ, לא צלחו ● בנוסף, החברה לא הציגה במשפט את הראיות שמוכיחות, לטענת לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, כי אפותקר ידע על מעשי העובדים של החברה הבת, טומורואונאו ● מחר (ב') יחלו שני הצדדים להשמיע את טיעוני הסיכום שלהם, ולאחר מכן יתכנס חבר המושבעים כדי להכריע במשפט

שלב העדויות במשפט המדובר ביותר בעמק הסיליקון מזה שנים הסתיים בסוף השבוע – מבלי שליאו אפותקר, מנכ"ל HP, שכיהן בעבר כמנכ"ל סאפ (SAP) הגרמנית, העיד בו. מחר (ב') יחלו שני הצדדים להשמיע את טיעוני הסיכום שלהם, ולאחר מכן יתכנס חבר המושבעים כדי להכריע במשפט.

סאפ הודתה באחריותה למעשיה של טומורואונאו (TomorrowNow), חברה בת שלה, שגנבה תוכנה משרתי אורקל (Oracle) ומכרה טכנולוגיות במחירי מציאה. כעת מתמקד הדיון בגובה הפיצויים שישולמו לאורקל – מעשרות מיליונים ועד מיליארדים רבים של דולרים.

לאחר שבועות של תהייה מסקרנת האם יגיע אפותקר להעיד במשפט, ברור כעת, כי מאמציה של אורקל לזמנו לעדות לא צלחו. בנוסף, החברה לא הציגה במשפט את הראיות שמוכיחות, לטענת לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, כי אפותקר ידע על מעשי העובדים של טומורואונאו.

אליסון האשים את אפותקר ברקימת "מזימה של ריגול תעשייתי", שבמרכזה גניבת התוכנה של אורקל. לעומתו, סאפ ו-HP הציגו את התפקיד שמילא אפותקר בפרשה כשולי וטענו, כי אין לאורקל שום ראיה שמוכיחה את ההאשמות שהטיח בו אליסון.

הפרקליט של אורקל, דייוויס בוייס, אמר בתחילה, כי הוא עשוי להציג תיעוד וידיאו של תצהיר שנתן אפותקר במהלך שלב העדויות שהסתיים ביום ו', אם לא יצליח לזמן אותו לעדות. אולם, בסוף השבוע טען בוייס, כי אורקל כבר הוכיחה שאפותקר פיקח על העבירות. במענה לשאלה של כתבים מחוץ לכותלי בית המשפט מדוע לא הציג את התצהיר של אפותקר אמר בוייס, כי זה ניתן לפני שנתיים וכי הוא "לא תורם כעת דבר".

HP שבה וחזרה על תגובתה, כי התפקיד שמילא אפותקר בפרשה "היה שולי. כעת כבר ברור, כי המטרה היחידה של אורקל הייתה להלבין את פניו של ליאו ולהפריע לו למלא את תפקידו ב-HP". לדברי החברה, "לאורקל היו כל ההזדמנויות לחקור את ליאו במשך שנתיים, לאחר שהעניק תצהיר מלא, אך היא מעולם לא ביקשה ממנו תצהיר נוסף".

אורקל האשימה את אפותקר, כי הסתתר על מנת שלא ניתן יהיה להגיש לו זימון לעדות מאז שהחל למלא את תפקידו כמנכ"ל HP, ב-1 בנובמבר.

אליסון טען בעדותו, כי אילו הייתה אורקל מחייבת את סאפ בעלות התוכנות שנגנבו היה הסכום מגיע לארבעה מיליארד דולרים. מומחה שהעיד מטעם אורקל העריך את סכום הפיצויים שעל סאפ לשלם ב-1.6 מיליארד דולרים, ואילו מומחה שהעיד מטעם החברה הגרמנית טען, כי על הפיצויים להסתכם לכל היותר ב-40.6 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים