שר ההגנה האמריקני: היקף האיומים המקוונים יהיה "עצום"

"אפילו כיום האיום משמעותי; זו המציאות שעמה אנחנו צריכים להתמודד", אמר גייטס ● במשרד ההגנה של ארצות הברית מעריכים, כי יותר ממאה גופי מודיעין זרים ניסו לפרוץ לרשתות האמריקניות, וגונבים מידע העולה פי כמה וכמה על זה שמצוי בספריית הקונגרס

ארצות הברית תתמודד בעתיד עם איומים משמעותיים שמקורם בטכנולוגיות מקוונות, שיחייבו תיאום בין גורמים אזרחיים לצבא על מנת להגן על הרשתות מפני מתקפות – אמר אתמול (ג') מזכיר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס. "אני סבור שהיקף האיומים בעתיד יהיה עצום. אפילו כיום האיום משמעותי", אמר גייטס בנאום שנשא בפני מועצת המנכ"לים של הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). "זו המציאות שעמה אנחנו צריכים להתמודד".

במשרד ההגנה של ארצות הברית מעריכים, כי יותר ממאה גופי מודיעין זרים ניסו לפרוץ לרשתות האמריקניות. היקף המידע שגונבים פורצים מדי שנה מסוכנויות ממשל בארצות הברית, חברות עסקיות ואוניברסיטאות עולה פי כמה וכמה על היקף המידע בספריית הקונגרס – מעריכים גורמים רשמיים.

הספקיות הגדולות ביותר של הפנטגון – ובהן החברות לוקהיד מרטין (Lockheed Martin), בואינג (Bowing) ונורתרופ גרומן – משקיעות בשוק הצומח של הטכנולוגיות המקוונות, וההיקף הכולל של ההשקעות בתחום זה ברחבי העולם מוערך ב-140 מיליארד דולרים.

לדברי גייטס, צבא ארצות הברית השיג התקדמות משמעותית בהגנה על האתרים שלו, וכעת הוא משתף פעולה עם גורמים במגזר הפרטי כדי "להכניס אותם מתחת למטריה". עם זאת, יישום הידע שנצבר בפנטגון לצורך ביטחון פנים עשוי להיתקל באתגרים משפטיים, ובכלל זה חשש מהפרה של זכויות הפרט.

"המפתח היחיד שיכול להגן על ארצות הברית מפני איומים מקוונים שמקורם בגורמים זרים נמצא בסוכנות לביטחון לאומי (NSA)", אמר גייטס. "אי אפשר לשכפל סוכנות כזו למשימות של ביטחון פנים, משום שאין מספיק כסף, אין מספיק זמן ואין מספיק מומחים".

בחודש שעבר הכריז ממשל אובמה על שורה של צעדים להגברת התיאום בין NSA למשרד לביטחון פנים. "אנשי המשרד לביטחון פנים יוכלו לפנות ל-NSA בזמן אמת על מנת לקבל סיוע ולהעניק את ההגנה הנחוצה", אמר שר ההגנה האמריקני. "אני מקווה שבמשך הזמן, הדבר ישפר את הביטחון של כולנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים