עוד חד קרן ישראלי: דיל גייסה לפי שווי של 1.25 מיליארד דולר

החברה, שמציעה פלטפורמה לתשלום שכר לעובדים, גייסה יותר מ-200 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס - כולם ב-11 החודשים האחרונים ● מרביתם - 156 מיליון - גויסו בסבב הנוכחי

אלכס בואזיז, מנכ"ל וממייסדי דיל. צילום: יח"צ

מצעד החברות הישראליות שהופכות לחד קרן ממשיך, והפעם הגיע תורה של דיל (Deel), שמציעה פלטפורמה טכנולוגית לטובת ניהול וביצוע חוזי העסקה ותשלומי שכר לעובדים. החברה הודיעה היום (ד') כי היא סיימה סבב גיוס בסך של 156 מיליון דולר, לפי שווי שוק של 1.25 מיליארד.

את הסבב הובילה YC Continuity – קרן הצמיחה של האקסלרטור Y-Combinator, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים, ביניהם הקרנות a16z, אנדרסן הורוביץ וספארק קפיטל. בין המשקיעים הפרטיים שלקחו חלק גם בסבב הנוכחי היה דרה קוסרשאהי, מנכ״ל אובר. עם השלמתו, החברה גייסה 206 מיליון דולר בשלושה סבבים ב-11 חודשים בלבד – כולם בתקופת הקורונה. רק לפני כחודש היא השלימה את הסבב הקודם, בסך של 14 מיליון דולר.

הסבב הנוכחי ישמש את החברה להמשך ההתרחבות שלה בעולם, באמצעות טיפוח שווקים קיימים ופיתוח שווקים חדשים, גיוס עשרות עובדים ושיפור היצע המוצרים שלה. בנוסף, החברה צפויה לנצל חלק מההשקעה לטובת מיזוגים ורכישות.

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר ומהמשקיעים בדיל. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר ומהמשקיעים בדיל. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

בשנת הקורונה: זינוק של פי 20 בהכנסות

דיל הוקמה בסוף 2018 על ידי אלכס בואזיז ושואו וואנג. החברה פיתחה פלטפורמה ליצירת חוזי העסקה ותשלומי שכר לשכירים, צוותים מבוזרים ועצמאיים שעובדים מרחוק, לפי המטבע המקומי ובהתאם לדיני העבודה באחת מ-150 המדינות שבהן היא פועלת. הפלטפורמה מבוססת על שותפויות עם מעל 200 משרדי עורכי דין ורואי חשבון ממדינות אלה. החברה מעסיקה 120 עובדים (מתוכם 20 בישראל), ש-100 מהם הצטרפו אליה בשנה האחרונה. אין לדיל משרדים – לטענת החברה משום שהיא דוגלת במודל עבודה מבוזר. עובדיה פרוסים על פני 26 מדינות ומקבלים את המשכורת שלהם באמצעות הפלטפורמה שלה.

מדיל נמסר כי ההכנסות שלה עלו בשנת הקורונה פי 20, ועל לקוחותיה נמנים 1,800 עסקים וחברות. כ-15 אלף שכירים ויועצים מועסקים ומקבלים משכורת באמצעות הפלטפורמה שלה. בנוסף, החברה מאפשרת ביטוח בריאות בינלאומי לעובדים מרחוק.

בחברה מעוניינים לפתוח בשנה הקרובה 80 נציגויות עסקיות במדינות שונות, לשלב בפלטפורמה שלה אפשרות להענקת אופציות לעובדים ולהשיק API לתשלום שכר לפרילאנסרים.

לדברי קוסרשאהי, "המוצר של דיל מייעל ומפשט את התהליך המורכב ורווי הרגולציה של העסקה ותשלום לעובדים מרחוק. הוא מסייע לחברות להעסיק את העובדים הטובים ביותר, ולאו דווקא את העובדים הקרובים ביותר".

דיל מצטרפת לשורה של חברות ישראליות הצטרפו מתחילת השנה למועדון החד קרן – חברות ששוות מעל מיליארד דולר. שתיים מהן – מליו ודרייבנטס – עשו זאת בשבוע אחד בסוף ינואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים