עוד חד קרן ישראלי: מליו גייסה לפי שווי של 1.35 מיליארד דולר

החברה, שמציעה לעסקי SMB לשלם לספקים באמצעים דיגיטליים, התרחבה מאוד בתקופת הקורונה והודיעה היום (ב') על סיום סבב גיוס בסך של 120 מיליון דולר ● היא מצטרפת לרשימה לא ארוכה במיוחד של חברות ישראליות שנמצאות במועדון היוניקורן

מייסדי מליו: מימין - אילן אטיאס, מתן בר וזיו פז. צילום: מיכאל טומרקין

חברה ישראלית נוספת מצטרפת למועדון היוניקורן – של חברות חדות קרן, ששוויין עולה על מיליארד דולר. הפעם זו חברת התשלומים מליו, שהטכנולוגיה שלה מסייעת לעסקים קטנים ובינוניים לבצע את תשלומיהם לספקים. החברה הודיעה היום (ב') כי גייסה 110 מיליון דולר לפי שווי של 1.35 מיליארד.

רשימת החברות הישראליות חדות הקרן לא ארוכה במיוחד, אבל היא הולכת ומתארכת: רק בשנה האחרונה הצטרפו כמה וכמה מהן למועדון היוקרתי, בהן רדיס לאבס, BigID ופורטר. טאבולה, ששוויה מוערך ב-2.6 מיליארד דולר, הודיעה היום כי היא מתמזגת עם ION, הישראלית אף היא, ועומדת להירשם למסחר בוול-סטריט.

מליו השיקה את הפתרון שלה במאי 2019 ומתחילת 2020 היא גייסה 240 מיליון דולר. הסכום הנכבד, שגויס בתקופה יחסית קצרה, מבטא את הגידול הניכר בתשלומים אונליין, בגלל משבר הקורונה. במליו אומרים כי בשנה האחרונה זינק מספר העסקאות שבוצעו באמצעות הפתרון שלה בכ-2,000% (!).

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן קואטו ולקחו בו חלק משקיעים קודמים, בהם סיילספורס, קרן ההון-סיכון של אמריקן אקספרס, והקרנות אלף ובסמר. החברה עתידה לנצל את הסכום להמשך התרחבותה בארצות הברית.

מתן בר, מנכ"ל מליו ואחד ממייסדיה, אמר כי "בימים אלה חשוב לעסקים קטנים ובינוניים לשלוט על תזרים המזומנים שלהם ולבצע תשלומים אונליין, במיוחד בעידן של שמירת מרחק, בגלל הקורונה. אנחנו מסייעים לעסקים אלה, שכן דיגיטליזציה היא הדרך היחידה שבה הם יכולים להתחרות עם מתחריהם הגדולים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אהוד

    "מניית זהב", "מניות זהב"; חברה חד-קרן", "חברות חד-קרן", או "חברות חדי-קרן". "חברות חדות קרן" בוודאי אינו תקין, שכן הקרן היא יחידנית, ולא חדה. ראו https://www.wikiwand.com/he/%D7%97%D7%93-%D7%A7%D7%A8%D7%9F_(%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%94)

אירועים קרובים