עוד חד קרן ישראלי: רדיס לאבס גייסה 100 מיליון דולר

דווקא בתקופת הקורונה, החברה הגיעה לשווי של יותר ממיליארד דולר, ומצטרפת בכך למספר מצומצם של חברות ישראליות ● היא עשתה זאת עם מוצר הקוד הפתוח שלה, שמאפשר לאפליקציות לדווח בזמן אמת

מייסדי רדיס לאבס: מימין - עופר בנגל (מנכ"ל) ויפתח שולמן (מנהל טכנולוגיות). צילום: אמיר יעקובי

רדיס לאבס הצטרפה היום (ג') לרשימה המצומצמת של חברות היוניקורן הישראליות, לאחר שהודיעה על השלמת סבב גיוס של 100 מיליון דולר.

סטארט-אפ הופך ליוניקורן, או חד קרן, לאחר ששווי השוק שלו חוצה את הרף של מיליארד דולר. לא הרבה חברות ישראליות הגיעו לכך עד היום, ובין אלה שכן ניתן למנות את מאנדיי, לנדא דיגיטל פרינטינג, אינפינידט, אורקם, ריסקיפייד, לייטריקס, קומו ואיירון סורס – על פי קראנץ' בייס, נכון לסוף 2019. כמה חברות הצטרפו למועדון ב-2020: בחודש ינואר האחרון, רגע לפני פרוץ הקורונה, עשו זאת סייסנס וסניק. ואסט דטה, שפועלת מניו-יורק אבל היא ישראלית במקורה, עשתה זאת בחודש אפריל. בסך הכול, יש ברשימת חדות הקרן כמה מאות חברות.

זהו כבר סבב F של רדיס לאבס, לאחר שבסבבים הקודמים היא גייסה 146 מיליון דולר – מה שמביא את הסכום שהיא גייסה עד כה ל-246 מיליון. את הסבב הנוכחי הובילו הקרנות האמריקניות ביין קפיטל ונצ'רס ו-TCV, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה – קרן הצמיחה של גולדמן זאקס, הקרן של דל, פרנסיסקו פרטנרס ו-ויולה ונצ'רס.

שימוש במבני נתונים מובנים מתוך זיכרון

רדיס לאבס הוקמה ב-2011 על ידי היזמים עופר בנגל (מנכ"ל) ויפתח שולמן (מנהל טכנולוגיות), סביב הקוד הפתוח של רדיס. היא פיתחה קוד שבו משתמשים מאות אלפי מפתחים מרחבי העולם. הקוד מאפשר לאפליקציות להגיב בזמן אמת, תחת כל עומס של טרנזקציות, על ידי שימוש במבני נתונים מובנים מתוך זיכרון. החברה פועלת מתל אביב, קליפורניה ולונדון ומעסיקה יותר מ-250 עובדים, חלקם בסניף המקומי שלה.

המוצר של החברה, רדיס אנטרפרייז, מנצל טכנולוגיות זיכרון מודרניות כמו NVMe ו-Persistent Memory על מנת להציע פרישת נתונים על עננים ציבוריים ודטה סנטרים פרטיים. בנוסף, היא מציעה שיטות למידול הנתונים, לימודי מכונה, Streams, גרף ו-Document, וכן מנוע חיפוש. יותר ממיליארד קונטיינרים כבר הוקמו באמצעות המוצר. בנוסף, דרך שותפויות עסקיות עם חברות כגון פיבוטל ורד-האט הצליחה החברה הישראלית לחדור לשוק התאגידי הבינלאומי.

בנגל אמר לפורבס כי "עבור חברות כמו שלנו, הכול קם ונופל על מהירות הצמיחה שלהן. השוק מעריך צמיחה מהירה ואנחנו מבינים שכדי לצמוח במהירות, אנחנו צריכים להשקיע. אין בכך ספק בכלל". לדבריו, ההכנסות הרבעוניות של החברה גדלו בשנים האחרונות ב-50% במונחים של שנה לשנה, והן עומדות כעת על 100 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים