עוד חד קרן ישראלי במקור: ואסט דטה שווה 1.2 מיליארד דולר

חברת האחסון, שנוסדה רק לפני ארבע שנים, גייסה 100 מיליון דולר בסבב שלישי ● בימים אלה היא מסייעת לממשל האמריקני במציאת תרופה לקורונה

חד קרן. ואסט דטה

סטארט-אפ האחסון ואסט דטה, שנוסד על ידי ישראלים ופועל מניו-יורק, הפך לחד קרן: החברה הודיעה בסוף השבוע על גיוס שלישי במספר, בסך של 100 מיליון דולר ועל פי שווי חברה של 1.2 מיליארד. שווי השוק של ואסט דטה קפץ פי שלושה מאז הקמתה לפני ארבע שנים בלבד.

את הגיוס הובילה קרן נקסט 47 של סימנס ובין הלוקחים בו חלק נמצאים משקיעים קיימים כגון קרן ההשקעות של דל, הקרן של מלאנוקס, גולדמן זאקס ונורת'ווסט ונצ'ר. כספי הגיוס ישמשו להרחבת פעילות הפיתוח והשיווק של החברה.

ואסט דטה הוקמה ב-2016 על ידי רנן האלק, המנכ"ל, שחר פיינבליט, סמנכ"ל המו"פ, וג'ף דנוורת', סמנכ"ל המוצר. היא גייסה עד כה 180 מיליון דולר. יצוין כי הסבב הנוכחי הוא הצלחה לא רק כי הוא הסבב הגדול ביותר בתולדות החברה, אלא גם כי הוא החל כשמשבר הקורונה כבר פרץ והסתיים במה שעל פי הערכות מומחים רבים הוא השיא שלו.

מייסדי ואסט דטה ציינו כי מטרת החברה היא לעשות דמוקרטיזציה לפלאש. הפלטפורמה שלה מבוססת על טכנולוגיית אול פלאש, במטרה להחליף בהדרגה את האחסון בדיסקים קשיחים, כי היא מאפשרת אחסון מהיר בצריכת אנרגיה נמוכה.

האלק אמר בעקבות הגיוס כי "הקמנו את החברה כדי לפשט ולשפר את עבודתם של הדטה סנטרים. עם השלמת הגיוס יש לנו מאגר כספי שיסייע לנו להרחיב את פעילותנו". פיינבליט התייחס למשבר הקורונה וציין כי החברה נמצאת בקשר עם משרד הבריאות האמריקני, על מנת לסייע בפיתוח תרופה נגד הנגיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים