עוד חד קרן ישראלי: סייסנס גייסה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר

החברה גייסה 100 מיליון דולר בסבב שהובל על ידי קרן אינסייט, שרכשה השבוע את ארמיס ● הגיוס מצרף אותה לרשימה מצומצמת של חברות ישראליות שהנן חדי קרן

אמיר אורעד, מנכ"ל סייסנס. צילום: יח"צ

חברת הבינה המלאכותית סייסנס הודיעה אתמול (ד') כי השלימה סבב גיוס בסך של 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד. הדבר הופך אותה לעוד אחת מהרשימה המצומצמת של חברות היי-טק ישראליות שהנן חדי קרן.

חברה נחשבת כ-"חד קרן" כאשר שוויה מגיע למיליארד דולר. לפי CrunchBase, בשנה החולפת הצטרפו לרשימה זו 142 חברות, מהן ארבע ישראליות: מאנדיי, איירון סורס, ריסקיפיד ולייטריקס. אלה נוספו לארבע חברות כחול לבן שכבר היו ברשימה: קומו, אורקם, לנדא דיג'יטל פרינטינג ואינפינידט. השווי של שתי האחרונות כבר עומד על יותר משני מיליארד דולר.

סבב הגיוס הנוכחי של סייסנס כלל משקיעי קיימים ומשקיעים חדשים. הובילה אותו קרן אינסייט, שרכשה השבוע את חברת האבטחה הישראלית ארמיס תמורת 1.1 מיליארד דולר. כספי הגיוס ישמשו בעיקר להרחבת פעילות השיווק של סייסנס, אך גם להעמקת המחקר והפיתוח, על ידי גיוס כוח אדם נוסף למרכזי הפיתוח שלה בארצות הברית, אוקראינה וישראל.

סייסנס הוקמה ב-2004 על ידי גיא בוינג'ו, אביעד הראל, עדי עזריה, אלדד פרקש ואלעד ישראלי, והיא מחזיקה משרדי מכירות בארצות הברית וביפן. בסך הכל, עומד מספר העובדים שלה על כ-800. החברה עוסקת בתחום הבינה המלאכותית: היא פיתחה פלטפורמה לניתוח של נתונים עסקיים מורכבים, המאפשרת ניתוח והצגה ויזואלית של כל סוגי המידע הארגוני עבור חברות בכל גודל. המערכת נועדה להקל על קבלת תובנות מידיות על בסיס ביג דטה.

מדובר בסבב הגיוס השלישי של סייסנס, כאשר הסבב הראשון, בסך של 50 מיליון דולר, אירע עוד בשנת הקמתה, והשני לפני יותר משנה בסך של 80 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 600 מיליון. (כמעט) הכפלת שווי השוק של החברה היא, בין היתר, תוצאה של רכישת פריסקופ האמריקנית על ידי סייסנס במאי האחרון תמורת כ-100 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים