אקזיט: ארמיס הישראלית נמכרה לאינסייט פרטנרס ב-1.1 מיליארד דולר

החברה, שמציעה אבטחה למכשירי IoT, נקנתה בעסקת הרכישה הגדולה ביותר של חברת סייבר ישראלית פרטית עד היום ● לסכום הרכישה יצטרפו 100 מיליון דולר מקרן ההשקעות של גוגל ● ארמיס תפעל כיחידה עצמאית אצל אינסייט

מימין: מייסדי ארמיס, נדיר יזרעאל ויבגני דיברוב, לצדו של גילי רענן, יו״ר ארמיס ומשקיע בה. צילום: הילה בר דוד

עוד אקזיט ענק – הפעם בעולם הסייבר: אינסייט פרטנרס, מהקרנות הגדולות בעולם התוכנה, הודיעה הלילה (בין ב' ל-ג') כי רכשה את חברת אבטחת רכיבי ה-IoT הישראלית ארמיס תמורת 1.1 מיליארד דולר במזומן. לסכום זה יתווספו 100 מיליון דולר מ-CapitalG, קרן ההשקעות של גוגל, וסכומים נוספים שיועברו בהשקעות Rollover ממשקיעים מסוימים. העסקה צפויה להיסגר סופית בחודש הבא. מדובר בעסקת הרכישה הגדולה ביותר של חברת סייבר ישראלית פרטית.

ארמיס נוסדה ב-2015 על ידי יבגני דיברוב, מנכ"ל החברה, ונדיר יזרעאל, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. היא גייסה עד כה 115 מיליון דולר, כאשר אחד המשקיעים בה הוא אסף רפפורט, מייסד אדאלום ועד לאחרונה מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. תחת הכנפיים של אינסייט, ארמיס תמשיך להתנהל כיחידה עצמאית, בניהולם של שני מייסדיה. כמו כן, כחלק מהעסקה יצטרפו למועצת המנהלים שלה שלושה חברים חדשים: מייסד אינסייט, ג'ף הורינג, מנכ"ל החברה, טדי ווארדי, ומייסד סייבר סטארטס, גילי רענן, שעם העסקה הופך ליו"ר ארמיס.

הפתרונות של ארמיס מיועדים לאבטחת רכיבי אינטרנט של הדברים ומכשירים מנוהלים, כגון לפטופים וסמארטפונים, וכאלה שאינם מנוהלים, למשל טלוויזיות חכמות, מצלמות רשת, מדפסות ומכשירים רפואיים. הם מאפשרים לארגונים לזהות את המכשירים, לנטר את פעילותם ולהגיב לאיומים, במקרה הצורך. ארמיס מציעה את פתרונותיה לארגונים מכל הגדלים וה-ורטיקלים. על לקוחותיה נמנות חברות ממגזרים שונים, בהם ההיי-טק, הבריאות, התעשייה, הקמעונות, התחבורה, וכן ערים חכמות ובניינים חכמים. רבע מחברות הפורצ'ן 50 משתמשות בפתרונות שהיא מציעה. אחת מלקוחותיה הגדולות היא אורקל.

הרוכשת, אינסייט פרטנרס, היא קרן הון-סיכון מהבולטות בתחום התוכנה. היא מנהלת למעלה מ-20 מיליארד דולר, ומאז שנוסדה לפני 25 שנים היא השקיעה ביותר מ-300 חברות ברחבי העולם.

"ארמיס פותרת בעיה גדולה"

לדברי הורינג, "הפתרונות של ארמיס הם בין הבולטים בעולם אבטחת הנתונים לארגונים, שמגנים באופן אקטיבי על עסקים מודרניים, והחברה השיגה עד כה צמיחה בצורה אקספוננציאלית. נסייע לאנשי ארמיס בהגנה על מכשירים לא מנוהלים בכל ורטיקל שהוא ברחבי העולם. הם פותרים בעיה גדולה".

יזרעאל ציין כי "אחד האתגרים שמדירים שינה מעיני מנמ"רים ומנהלי אבטחה הוא איך לאבטח את המכשירים הלא מנוהלים, שהולכים ומתרבים בארגונים שלהם – ממפעלי ייצור ועד למחלקות בתי חולים, משדות תעופה ועד לחדרי ישיבות של מועצות מנהלים. על המכשירים האלה, שכוללים מידע עסקי קריטי, עובדים בקווי הייצור ומנהלים טיפולים רפואיים, אין כל הגנה וצרייכם פתרון אבטחתי. הצמיחה המהירה שלנו עד כה מראה עד כמה קריטי עבור ארגונים לאבטח את המכשירים האלה. עם הגיבוי של אינסייט, נרחיב את יכולות הטכנולוגיה שלנו".

רענן אמר ש-"ארמיס פועלת בשוק ענק, של עשרות מיליארדי דולרים, ונהנית משלושה מנועי צמיחה – ארגונים, בתי חולים ותעשייה. הגידול הצפוי בעסקי ארמיס ידרוש בשנה הקרובה את הכפלת כוח האדם בחברה, שכבר כיום מעסיקה כ-250 עובדים, מהם 130 בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים