טאבולה תהפוך לחברה ציבורית – ותירשם למסחר בוול-סטריט

ענקית המלצות התוכן באינטרנט תתמזג עם ION - חברת SPAC ישראלית, שכמו כל חברה כזו מוקמת לרכישת חברה אחרת והכנסתה למסחר בבורסה הניו-יורקית ● טאבולה תכניס לקופתה כתוצאה מהעסקה 545 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 2.6 מיליארד

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. צילום: יח"צ

טאבולה עומדת להפוך בקרוב לחברה ציבורית ולהירשם למסחר בוול-סטריט. ארבעה חודשים לאחר הכישלון של המיזוג שלה עם אאוטבריין, היא חתמה על הסכם מיזוג אחר, עם חברה ישראלית אחרת – ION, שהיא חברת SPAC (ר"ת Special purpose acquisition company) ישראלית, שכמו כל חברה כזו מוקמת למטרת רכישה של חברה אחרת והכנסתה לבורסה. טאבולה תכניס לקופתה כתוצאה מהרכישה 545 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 2.6 מיליארד. הבנקים קרדיט סוויס וג'יי.פי. מורגן יעצו לה במהלך זה.

עם עסקה זו מצטרפת טאבולה לטרנד הולך וגובר של חברות שמשתמשות בחברות SPAC כדי להפוך לציבוריות. על פי SPAC Analytics, ב-2020 בוצעו בוול-סטריט 221 הנפקות באופן זה – יותר מפי 3.5 לעומת 59 הנפקות ב-2019. כ-259 מיליון דולר מהסכום יועברו לטאבולה מהגיוס שביצעה ION בנסדא"ק באוקטובר האחרון והיתר – מהשקעת PIPE (השקעה פרטית בחברה ציבורית), כאשר בין המשקיעות בה יהיו פידליטי וברון קפיטל.

ION הודיעה עוד בגיוס האחרון שלה באוקטובר כי היא עומדת לרכוש "חד קרן ישראלי". עכשיו מתברר שמדובר בטאבולה – חברת המלצות התוכן של אדם סינגולדה, שהוקמה ב-2006. החברה, שהמטה שלה ממוקם בניו-יורק, מציעה תוכן מותאם גולשים, על פי הגלישה שלהם. או, במילים אחרות, קליקבייטים.

הכניסה לוול-סטריט באה לאחר שלפני ארבעה חודשים התפוצצה עסקת המיזוג שלה עם ענקית אינטרנט ישראלית אחרת – אאוטבריין, שהוכרזה באוקטובר 2019. השווי של החברה המאוחדת אמור היה להיות 2.5 מיליארד דולר וסינגולדה אמור היה להיות המנכ"ל שלה. אלא שאז נתגלעו אי הסכמות שהובילו לפיצוץ במגעים, שבעקבותיו בחרו שתי החברות לנסות להגיע לוול-סטריט. טאבולה הצליחה, ונותר לראות האם גם המאמצים של אאוטבריין יישאו פרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים