חד קרן ישראלי שני השבוע: דרייבנטס גייסה לפי שווי של מעל מיליארד ד'

החברה הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס של 208 מיליון דולר ● 320 עובדי החברה הרוויחו מהסבב סכום כולל של 20 מיליון דולר ● דרייבנטס בונה רשתות תקשורת על פי מודל תשתיות הענן ובין הלקוחות שלה נמצאת AT&T

עידו סוסן, ממקימי ומנכ"ל דרייבנטס. צילום: דורון לצטר

דרייבנטס השלימה סבב גיוס של 208 מיליון דולר לפי שווי חברה של יותר ממיליארד דולר – כך היא פרסמה היום (ד'). מדובר בחברה הישראלית השנייה השבוע שמצהירה על היותה חד קרן: שלשום עשתה זאת מליו, שהודיעה על גיוס של 110 מיליון דולר לפי שווי של 1.35 מיליארד.

החברה, שבונה רשתות תקשורת על פי מודל תשתיות הענן, גייסה עד כה 325 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי, השני שלה, הובילה קרן D1 Capital Partners, שזו השקעתה הראשונה בישראל. אליה הצטרפו המשקיעות הקיימות – הקרנות בסמר ופיטנגו. דרייבנטס נוסדה ב-2015 על ידי עידו סוסן, המשמש כמנכ"ל שלה, והלל קוברינסקי, תא"ל (מיל') וממקימי מפלגת יש עתיד. בשנתיים האחרונות היא שילשה את מספר העובדים שלה ל-320, שעל פי דיווח בדה מרקר, הרוויחו כתוצאה מהסבב כ-20 מיליון דולר – כלומר, כ-62,500 דולר בממוצע לעובד. בין הלקוחות שלה היא מתהדרת בענקית האמריקנית AT&T, שיש לה את אחת מרשתות התקשורת הגדולות בעולם.

מה דרייבנטס מציעה?

פתרון ה-Network Cloud של דרייבנטס תומך בווירטואליזציה מלאה של הרשת. התוכנה שלה היא ילידית לענן (קלאוד נייטיב) והופכת את הרשת הפיזית למשאב משותף, תוך תמיכה במספר גדול של שירותי רשת ושירותים אחרים שמשלימים אותם. עוד יש לציין שהתוכנה שלה פועלת על גבי חומרה גנרית של קופסאות לבנות. מדובר בגישה חדשה, שעל פי החברה יוצרת אלטרנטיבה זולה ויעילה יותר מהמודלים הקיימים לרשתות התקשורת. בדרייבנטס אומרים שמודל חדש זה מעניק לספקי תקשורת וספקי ענן פתרון טוב ורווחי יותר לתמיכה בעלייה בדרישות לשירותי רשת, עקב התעבורה ההולכת ונוסקת. המודל מאפשר בניית תשתיות גמישות, שמסוגלות להתרחב מהר ולהעניק מענה לקפיצה העצומה בדרישה בעקבות מגפת הקורונה.

ההשקעה הנוכחית תסייע לחברה להמשיך להתרחב ולחדור שווקים חדשים, לגייס עובדים נוספים וכן להוסיף ולהשקיע בפיתוח ובחדשנות. בחברה שואפים להיות בין יצרני רשתות התקשורת המובילים בעולם.

סוסן אמר כי "ביזור ארכיטקטורת הרשתות, כפי שעשינו ב-AT&T, מדגימה כיצד ה-Network Cloud משנה את קנה המידה והמודל הכלכלי של הרשתות המתוחכמות ביותר בעולם. העתיד כולל הזדמנויות עבורנו, וכבר יש לנו תוכניות כיצד לקדם ולשנות תחומים נוספים בתשתיות הרשת, לרבות הרחבת היצע המוצרים שלנו והגדלת התפוצה שלנו למפעילים בולטים נוספים ולספקיות ענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים