HP נתבעת לשלם מאות מיליוני דולרים לרשויות בהודו

הרשויות תובעות מהחברה לשלם לה בין 323 ל-325 מיליון דולרים, לאחר שעל פי החשד, לא שילמה מסים כנדרש ● לפי הטענה, HP לא דיווחה לרשויות כנדרש על מוצרים שונים שהגיעו מסניפיה מחוץ להודו לסניף המקומי, בהם מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, מחשבי כף יד, סורקים, מדפסות ועוד ציוד היקפי לתחנות קצה ● ככל הנראה, הדיווחים ה-"בעייתיים" הועברו במשך כ-5 שנים, לאחר שהמכס בבנגלור, הודו, אפשר למוצרי החברה לעבור במסלול הירוק - וכמעט שלא בדק אותם

הרשויות בהודו הודיעו ל-HP, כי היא נתבעת לשלם להן 14.5 מיליארד רופי – סכום השווה לבין 323 ל-325 מיליוני דולרים. הסיבה לכך היא שהחברה לא שילמה להן מיסים ומכסים כנדרש. מדובר בסכום התביעה לתשלום מכס הגבוה ביותר שהנפיקה היחידה לחקירות כלכליות בבנגלור, הודו, אי פעם. היחידה עוסקת בגילוי הברחות ובמניעת הונאות כספיות.

על פי ההודעה, HP לא דיווחה כנדרש על מוצרים שונים שהגיעו מסניפיה מחוץ להודו לסניף המקומי. בין אותם מוצרים ניתן למנות מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, מחשבי כף יד, סורקים, מדפסות ועוד ציוד היקפי לתחנות קצה. על פי החשד, הדיווחים ה-"בעייתיים" ניתנו במשך תקופה של כ-5 שנים. הממצאים נתקבלו לאחר חקירה שארכה כשנה וחצי.

סניף HP בהודו נכלל בתוכנית "לקוחות מועדפים" במכס ההודי, שבמסגרתו עוברים מוצרי החברה במסלול הירוק, ונבדקים רק לעתים רחוקות. לפי הערכת גורמים בהודו, זו הייתה הסיבה שבגינה לקח זמן רב כל כך עד שהתגלו אי ההתאמות בדיווחים.

דובר מטעם HP לאזור אסיה-פסיפיק ויפן מסר, כי החברה "פועלת בשקיפות מלאה ומשתפת פעולה עם המשרד לחקירות כלכליות בהודו. סניף HP בהודו אינו מקבל את טענות הרשויות, ויתמודד עימן באמצעות הליכים משפטיים". יצוין, כי למרות עמדתה זו, HP העבירה ביוזמתה חלק נמוך מהסכום הנתבע – 792.5 מיליון רופי (17.5 מיליון דולרים), כאשר מחצית ממנו שולמה בשבוע שעבר.

לפני כחודש פורסם, כי בגרמניה וברוסיה נחקר חשד שלפיו HP שילמה שוחד בסכום של 10.9 מיליון דולרים כדי לזכות בחוזה למכירת מחשבים לממשלה במוסקבה. על פי החשד, שילמה החברה את השוחד כדי למכור מערכת מחשב מתקדמת שמספקת תקשורת מאובטחת למשרד התובע הכללי של רוסיה, באמצעות חברה בת בגרמניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים