דיווח: HP נחקרת בחשד לתשלום שוחד ברוסיה

על פי ידיעה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל ונסמכת על "מקורות יודעי דבר", נחקר חשד, כי HP שילמה שוחד בסכום של 10.9 מיליון דולרים כדי למכור מערכת מחשב מתקדמת שמספקת תקשורת מאובטחת למשרד התובע הכללי של רוסיה, באמצעות חברה בת בגרמניה ● "על פי החשדות נעשו העבירות לפני קרוב לשבע שנים, ככל הנראה בידי עובדים שאינם עוד בחברת HP", מסר דובר החברה

הרשויות בגרמניה וברוסיה חוקרים חשדות שעל פיהם שילמה HP שוחד כדי לזכות בחוזה למכירת מחשבים לממשלת רוסיה – על פי ידיעה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל ונסמכת על "מקורות יודעי דבר". על פי החשד, שילמה HP שוחד בסכום של 10.9 מיליון דולרים כדי למכור מערכת מחשב מתקדמת שמספקת תקשורת מאובטחת למשרד התובע הכללי של רוסיה, באמצעות חברה בת בגרמניה.

לבקשת התביעה בגרמניה פשטו ביום ד' חוקרים מרוסיה על משרדי HP במוסקבה, כדי למצוא ראיות שיוכיחו כי HP עשתה שימוש בחברות קש בשורה ארוכה של מדינות – ובכלל זה בריטניה, אוסטריה, שווייץ, איי הבתולה, בליז, ניו זילנד, לטביה, ליטווניה וארה"ב – כדי להעביר תשלומים למשרד התובע הכללי של רוסיה.

חברת HP מואשמת בהפרת אמונים, העלמת מס והלבנת כספים, כאשר החקירה מתמקדת בעשרה בני אדם. החוזה בין HP לבין משרד התביעה הכללית ברוסיה נחתם באחד באוגוסט 2003, אך קשה לקבוע מי היה מעורב בפרשה שכן החתימה על החוזה ככל הנראה מזויפת, ולא ברור מי ערך את העסקה בחברת HP.

למרות שהפרשה פורסמה רק עתה, ב-HP יודעים על החקירה מאז חודש דצמבר, כאשר הוצאו צווי חיפוש כנגד עשרה חשודים. ביצרנית המחשבים שכרו עורכי דין "כדי לסייע לתובעים בחקירה", נמסר מחברת HP. "על פי החשדות נעשו העבירות לפני קרוב לשבע שנים, ככל הנראה בידי עובדים שאינם עוד בחברת HP", מסר דובר החברה. "אנו משתפים פעולה באופן מלא עם הרשויות בגרמניה ובארה"ב, ונוסיף לערוך חקירות פנימיות משלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים