עדכון פגום של מק'אפי גרם לקריסה של מחשבים

עדכון פגום ששוחרר אתמול בשעות הבוקר גרם לתוכנת האנטי וירוס הפופולארית של מק'אפי לזהות רכיב חיוני של מערכת ההפעלה חלונות XP כמזיק וכתוצאה מכך הביא לקריסה של עשרות אלפי מחשבים עם מערכת ההפעלה ● מק'אפי התנצלה בפני הלקוחות על התקלה, אך טענה כי הנזק היה מועט ● "לא ידוע לנו על פגיעה משמעותית בלקוחות", טענה החברה בהודעה רשמית

תוכנת האנטי וירוס הפופולארית של מק'אפי (McAfee) גרמה אתמול (ד') לקריסה של עשרות אלפי מחשבים עם מערכת ההפעלה חלונות XP, או לאתחולים חוזרים ונשנים שלהם. זאת בשל עדכון פגום ששוחרר שלשום בשעות הבוקר וגרם לתוכנה לזהות רכיב חיוני של מערכת ההפעלה חלונות כמזיק. בתום ארבע שעות שבהן הופץ העדכון למשתמשים עסקיים הוא הוסר משרתי מק'אפי.

בין הניזוקים – בית הספר לרפואה של אוניברסיטת מישיגן, אשר דיווח, כי 8,000 מבין 25 אלף המחשבים שלו קרסו; משטרת לקסינגטון שנאלצה לחלק דוחות באופן ידני, לאחר שהמסופים בניידות כובו ליתר ביטחון; בתי סוהר שביטלו ביקורים; ובתי חולים ברוד איילנד שסירבו לקבל מטופלים שאינם במצב קריטי ודחו ניתוחים שאינם דחופים.

גם חברת אינטל (Intel) נפגעה מהעדכון הפגום – מסר מקור בחברה. על פי המקור, כל המחשבים של אינטל בארה"ב מצוידים בתוכנת האנטי וירוס של מק'אפי, ורבים מהם נפגעו. המספר המדויק של המחשבים שנפגעו אינו ידוע ולא ברור אם הדבר השפיע גם על הייצור במפעלי החברה.

העדכון הפגום, שהופץ ביום ד' בשעה שש בבוקר לפי שעון החוף המערבי של ארה"ב, גרם למערכת החיסון של המחשב לתקוף רכיב לגיטימי של מערכת ההפעלה, אשר מכונה SVCHOST.EXE, מתוך הנחה שגויה שמדובר בווירוס בשם W32/Wecorl.a. חברת מק'אפי התנצלה בפני הלקוחות על התקלה, שנראה כי פגעה בעיקר במחשבים עם מערכת ההפעלה חלונות XP Service Pack 3, אך טענה כי הנזק היה מועט. "לא ידוע לנו על פגיעה משמעותית בלקוחות", טענה מק'אפי בהודעה רשמית.

אולם, בחברות רבות נאלצו מנהלי המערכת לעבור ממחשב למחשב ולהתקין באופן ידני את התיקון ששחררה מק'אפי אתמול בצהריים. המספר המדויק של הלקוחות שנפגעו אינו ידוע עדיין, ונציגת מק'אפי טענה, כי אין לה פרטים נוספים.

ידיעות ראשונות על התקלה נפוצו ברשימות דיוור של אנשי מחשבים, ועדכונים פורסמו גם בשירות טוויטר (Twitter). הודעה בנושא פורסמה גם באתר האינטרנט של גוף האבטחה האמריקני Internet Storm Center.

סוני האשמי, סגן מנהל המידע הראשי של מחוז קולומביה, כתב, כי מדובר "בבעיה רצינית" וציין, כי הוסיף את חברת מק'אפי "לרשימה השחורה" שלו. מהנדס מסן פרנסיסקו דיווח, כי בגלל מק'אפי, "אנשים בחברה נאלצים להמתין יומיים ויותר כדי לקבל את המחשב בחזרה מתיקון". אחרים התלוננו, כי שש שעות לאחר שנודע על הבעיה, עדיין לא פורסמה באתר מק'אפי שום הודעה בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים