טים קוק אמר לטראמפ שמכסי היבוא מסין מעניקים יתרון לסמסונג

השניים נפגשו בערב שישי ואחר כך עדכן הנשיא כי בכוונתו להרהר על הטיעון הרלוונטי שהציג הבוס של הענקית מקופרטינו ● קוק ככל הנראה אמר שהטלת המכסים על מוצרי החברה המיובאים מסין מחבלת בתחרות של אפל מול יריבתה הדרום קוריאנית - סמסונג

טים קוק, מנכ"ל אפל.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה בתחילת אוגוסט כי החל מראשית החודש הבא יחיל מכסים נוספים של 10% על יבוא מסין בסך 300 מיליארד דולר. המכסים החדשים, שהם חלק ממלחמת הסחר בין המעצמות, ישפיעו באופן משמעותי על מוצרי אפל, שרובם מיוצרים בסין, וזאת למרות החרגת הטלפונים הסלולריים – ובכללם כמובן ה-iPhone של הענקית מקופרטינו – והוצאתם של מכשירי ה-iPad, וה-MacBook שלה מהרשימה. המיסוי הנוסף ישפיע עם זאת כבר מתחילת ספטמבר על מוצרים אחרים של החברה, וביניהם השעון החכם ה-Apple Watch, והאוזניות האלחוטיות, AirPods.

אבל על פי דיווחים, לאחר ארוחת ערב מוצלחת במיוחד שערכו יחד הנשיא האמריקני ומנכ"ל אפל, טים קוק, ביום ו' האחרון במועדון גולף שבבעלות טראמפ בבדמינסטר שבניו ג'רזי, אפשר שהנשיא ישנה את עמדתו ויחריג את כל מוצרי החברה מהמכסים המתוכננים, כך על פי דיווח של בלומברג.

טראמפ, שנפגש עם נציגי התקשורת לפני ששב לוושינגטון לאחר המפגש, אמר כי קוק סיפק בנדון טיעון "מאוד משכנע" לטובת אפל. קוק אמר לנשיא ככל הנראה שקשה יותר לאפל להתחרות בסמסונג, מכיוון שהאחרונה לא צריכה לשלם הרבה מהמכסים, שכן היא מרכיבה מוצרים במדינות כמו וייטנאם ודרום קוריאה (כמו גם בסין, מן הסתם).

"קשה לאפל לשלם מכסים אם היא מתחרה בחברה טובה מאוד שלא (משלמת כמותם – ג"פ)", אמר טראמפ. המכסים המתוכננים אמורים להשפיע על הרווחים של אפל ממוצריה, או לגרום לה להעלות את מחיריהם, ולהעביר את המעמסה הכספית אל הצרכנים, אלא שמהלך שכזה יקשה על אפל להתחרות מול היריבה הגדולה שלה, סמסונג. 

הנשיא הבטיח כי יהרהר בטיעון של קוק, כך על פי הדיווח של ABC News.

יצוין כי טראמפ הקדים את ארוחת הערב שלו עם קוק בציוץ בטוויטר ובו כתב: "אוכל ארוחת ערב עם טים קוק מאפל הלילה. הם יוציאו סכומי כסף עצומים בארה"ב. גדול!" אך לא הוסיף פרטים על השקעה עתידית נוספת של אפל במדינה בדבריו עם כתבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים