דן גלבן, יבמ: "247 מיליארד אי-מיילים נשלחים מדי יום ברחבי העולם – ואנחנו 'נהנים' מהמצב הזה"

"ההודעה על מותו של האי-מייל הייתה מוקדמת, ונפח תנועת הדואר העולמית הכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות", אמר גלבן בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך בכנס Pulse 2010 ● לשאלה מה הוא, כאיש חומרה, עושה בכנס שמהותו היא תוכנה, השיב גלבן, כי "החומרה והתוכנה מתערבבים כיום יותר מתמיד" ● לדבריו, "החומרה של האחסון הופכת לפחות רלוונטית, ומה שמעניין הוא ניהול האחסון באמצעות כלי תוכנה, התעדוף שלו, ארכובו ומניעת שכפולו

"ההודעה על מותו של האי-מייל הייתה מוקדמת – ואנחנו, כמו שאר חברות האחסון, נהנים מ-'מצוקה' זו של הלקוחות. נפח תנועת הדואר העולמית הכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות, ועל פי חברות המחקר, 247 מיליארד אי-מיילים עוברים בין תיבות הדואר האלקטרוניות בעולם מדי יום ביומו", כך אמר דן גלבן, סגן נשיא למכירות ושיווק בחטיבת האחסון של יבמ (IBM) העולמית, בראיון לאנשים ומחשבים.

גלבן השתתף בכנס Pulse 2010, שנערך בשבוע שעבר בלאס וגאס, ובו הוצגו כלי התוכנה של טיבולי, מקסימו ונטקול – של יבמ. לשאלת אנשים ומחשבים מה הוא, כאיש חומרה, עושה בכנס שמהותו היא תוכנה, ענה גלבן, כי "ניהול שירותים משולב הוא תהליך-על שמצוי בכל ארגון, גם ב-'ארגון' האחסון בתוך מערכי המיחשוב בחברות. החומרה והתוכנה מתערבבים כיום יותר מתמיד. החומרה של האחסון הופכת לפחות רלוונטית. מה שמעניין הוא ניהול האחסון באמצעות כלי תוכנה,התעדוף שלו, ארכובו ומניעת שכפולו".

מהן המגמות העיקריות בעולם האחסון?
"אפתח בדוגמה. מחקר שערך מכון המחקר העסקי של יבמ בדק מה קורה לתעבורת האי-מיילים בחברת ביטוח ענקית אחת. המחקר העלה, כי כל מייל נשלח בממוצע 12 פעמים בתוך החברה. יש לכך משמעויות כבירות בהיבט האחסון. ניתן להשליך מהדוגמה הזו על מה שקורה בכלל הארגונים בעולם.

מעבר למשלוח של מיליארדי מיילים, יש בעיה כלל עולמית של שימור והכפלה שלהם, הן בתיבות הדואר הארגוניות והן במערכי האחסון הארגוניים. על פי חברת המחקר פורסטר (Forrester), המידע הארגוני מכפיל את עצמו בכל שנה וחצי עד שנתיים. מנגד, תקציבי ה-IT בארגונים, ובוודאי בשנה קשה כמו השנה שעברה, לא גדלו באותו יחס. לכן, מה שנדרש לעולם האחסון הוא פתרונות חכמים, שיתמודדו עם הגידול בנפח המידע המאוחסן מחד ועם אי-גידול תקציבי מאידך. המגמה הכוללת היא יותר מידע מאוחסן בפחות נפח אחסון.

מכונות ה-MRI, לדוגמה, מייצרות כיום 10 פטה-בייט נפח מידע רפואי מדי שנה. מישהו צריך לטפל בו.

תחום תשתיות המידע, לא רק בהיבט החומרה אלא גם מבחינת תוכנה ושירותים, יצמח בשנים הקרובות. קצב ייצור הנתונים לא יואט, והתעשייה כולה עוסקת בשאלה איך לשמור את הנתונים האלה באופן יותר יעיל. לכן, הפתרונות של אחסון מנוהל, הם אלה שיעמדו בראש סדר העדיפויות בשוק הארגוני.

התפוצצות המידע יוצרת שורה של בעיות חדשות. ישנן כמויות של נתונים שאותם צריך לאחסן בעלות נמוכה. ישנה בעיית אבטחה – ונדרש אחסון מאובטח של הנתונים האלה. זאת, כמובן לצד הצורך בהלימה לרגולציות הצצות חדשות לבקרים. אלו עולמות שמנכ"לים לא נדרשו להם בעבר, ויש פה אתגר. לצד הטיפול במידע, נדרש גם לארכב ולשלוף אותו במהירות וביעילות".

מה לגבי וירטואליזציה?
"תחום נוסף ומשמעותי הוא וירטואליזציה וניצולת יעילה של האחסון. בשלב הבא יהיה צורך להבטיח ולאבטח את התשתיות: להשתמש באבטחה מקצה לקצה במסגרת מדיניות אבטחה מוגדרת. את כל אלה צריך לעשות במסגרת מדיניות כוללת. אחר כך בא שלב ניהול האחסון, שהוא לא פחות קשה.

וירטואליזציה וניהול יהיו המגמות החמות בשנה שנתיים הקרובות. הדרך לווירטואליזציה עוברת דרך גיבוש תקנים לענף כולו. ברור שאם המודל העסקי שלך תלוי בלהיות קנייני, אז לא תרצה להחליף אותו, כמו כמה מהמתחרים שלנו – ובמיוחד EMC".

מדברים הרבה על מניעת שכפול נתונים. מה יש לך לומר בנושא?
"גיבוי המידע נעשה, לעיתים רבות, באופן לא ממוכן, והוא אורך זמן יקר. כאן נכנסת לתמונה טכנולוגית מניעת השכפול. חברות המחקר קבעו, כי רק אחוזים בודדים מהארגונים עורכים כיום דה-דופליקציה במערכי האחסון שלהם, למרות הבנת התועלות הטמונות בה. אנחנו מאמינים, כי בשנים הקרובות ניתן יהיה למצוא הטכנולוגיה במרבית מהארגונים, ולכן, אנחנו פועלים בתחום. תחום מניעת כפילויות הנתונים הוא אחד התחומים היחידים ב-IT שהמשיך לצמוח גם בתקופת המיתון הנוכחית. זאת, בשל חשיבותו בעולם האחסון ובשל האופן שבו הוא מסייע לצמצום המשאבים הכרוכים באחסון. מניעת השכפול עונה הן על צורכי החיסכון הכלכלי שהם צו השעה בארגונים, גם על צמצום התחזוקה, ובנוסף, היא מעלה את רף אבטחת המידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים