ארה"ב: הרשויות פתחו בחקירה נגד אפל ו-RIM בחשד שהפרו זכויות בפטנטים של קודאק

קודאק טוענת בתלונה שהגישה לרשות האמריקנית לסחר בינלאומי, כי החברות הפרו את זכויותיה בפטנטים במכשירים מתוצרתן המצוידים במצלמה מובנית, בין היתר ב-iPhone ● התלונה הוגשה במקביל לתביעות שהגישה החברה נגד אפל באותו נושא בחודש שעבר ● חשיבות מערך הפטנטים של קודאק כמקור להכנסותיה עלה לאחרונה, עקב הפגיעה הקשה במכירות של החברה

מתרחבת לתחום חדש. קודאק

הרשות האמריקנית לסחר בינלאומי (ITC) פתחה בחקירה נגד RIM ואפל (Apple) בעקבות תלונה שהגישה קודאק (Kodak). זו טוענת, כי יצרניות הבלקברי (Blackberry) וה-iPhone, בהתאמה, מפרות את זכויותיה בפטנטים במכשירים מתוצרתן המצוידים במצלמה מובנית.

תלונה זו הוגשה לאחר שבחודש שעבר הגישה יצרנית המצלמות, המדפסות ומערכות ההדמיה תלונה על הפרת זכויות בפטנטים, כמו גם שתי תביעות נגד אפל, שהוגשו לבית המשפט המחוזי בניו-יורק. בתביעות אלה טענה קודאק, כי אפל הפרה את זכויותיה בפטנטים לתצוגה מקדימה של תמונות ושינוי גודל של תמונות במצלמה דיגיטליות, וכן בפטנטים הקשורים לתהליכים מסוימים במחשבים.

לא ניתן היה לקבל תגובה מ-RIM ומאפל. קודאק הבהירה, כי היא מבקשת לקבל תמלוגים על השימוש בטכנולוגיה שלה וכי היא מוכנה לנהל משא ומתן עם החברות. מהחברה נמסר, כי הפנייה לרשות לסחר בינלאומי נעשתה כדי למנוע יבוא של מכשירים שבהם שולבה הטכנולוגיה שיש בה, לטענתה, משום הפרת זכויות בפטנטים שלה.

בעקבות המיתון ספגה קודאק פגיעה קשה, משום שהצרכנים הפרטיים מיעטו לצאת לחופשות ומשכך – צילמו פחות תמונות, ואילו בתי העסק דחו רכישה של מדפסות ומערכות הדמיה. כתוצאה מכך, עלתה החשיבות של מערך הפטנטים של החברה כמקור להכנסות.

קודאק העריכה באוקטובר, כי התמלוגים על שימוש בפטנטים יניבו לה בשנים הקרובות הכנסות של בין 250 ל-350 מיליון דולרים לשנה. הכנסותיה של קודאק הגיעו ב-2008 ל-9.4 מיליארד דולרים. התוצאות הכספיות של החברה ל-2009 יפורסמו עד סוף החודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים