סקר: ל-40% מתושבי ארה"ב אין אינטרנט בפס רחב

30% מהמשיבים לסקר, שנערך בקרב למעלה מ-100 אלף בני אדם ביותר מ-50 אלף בתי אב ברחבי ארה"ב, ציינו, כי אין להם גישה לאינטרנט כלל ● מקרב האנשים שאין ברשותם גישה לאינטרנט מהיר, מרביתם ציינו, כי הם אינם זקוקים לפס רחב או שהוא יקר מדי עבורם ● לחלקם אין כלל מחשב ואלו המתגוררים באזורי ספר ציינו כי הפס הרחב כלל אינו זמין באזור מגוריהם

רבים מתייחסים לגישה לאינטרנט בפס רחב כאל דבר מובן מאליו – אך סקר חדש שערך הממשל האמריקני משרטט תמונה שונה. 40% מהמשיבים לסקר, שנערך בקרב למעלה מ-100 אלף בני אדם ביותר מ-50 אלף בתי אב ברחבי ארה"ב, ציינו, כי אין ברשותם גישה מהירה לאינטרנט בפס רחב, ו-30% ציינו, כי אין להם גישה לאינטרנט כלל. מרביתם ציינו, כי הם אינם זקוקים לפס רחב או שהוא יקר מדי עבורם. לחלקם אין כלל מחשב ואלו המתגוררים באזורי ספר ציינו כי הפס הרחב כלל אינו זמין באזור מגוריהם.

הסקר, שתוצאותיו פורסמו שלשום (ג'), הוזמן על ידי המינהל הלאומי של ארה"ב לטלקומוניקציה ומידע ונערך במסגרת מפקד האוכלוסין של ארה"ב. בסקר נמצא שיעור גבוה יותר של גישה לאינטרנט בפס רחב בקרב אנשים צעירים, לבנים או ממוצא אסיאתי, בעלי השכלה גבוהה, נשואים ובעלי הכנסה גבוה. מי שאין להם גישה לאינטרנט בפס רחב הם במקרים רבים קשישים או בני מיעוטים, ללא השכלה גבוהה, עריריים, בעלי השכלה נמוכה או מובטלים.

הבדלים משמעותיים נמצאו גם בין אזורים עירוניים לאזורי ספר. כך למשל, בקרב שחורים והיספאנים שמתגוררים באזורים עירוניים נמצא שיעור גבוה יותר של גישה לאינטרנט בפס רחב מאשר בקרב אלו שמגוררים באזורי ספר. הפער בין הגישה לאינטרנט בפס רחב באזורי ספר לבין הגישה לאינטרנט באזורים עירוניים הצטמצם בשנים האחרונות, אך הוא עדיין רחב.

הנתונים נאספו בחודש אוקטובר של השנה שעברה במסגרת נספח מיוחד למפקד האוכלוסין שנערך באותה תקופה. בממשל אובמה מבקשים לקדם את הגישה לאינטרנט בפס רחב ולהגיע לכלל האוכלוסייה בארה"ב. בחודש מרץ הקרוב תגיש רשות התקשורת הפדראלית של ארה"ב (FCC) לקונגרס האמריקני תוכנית לאומית לפס רחב (אלא אם תחול דחייה של הרגע האחרון). בפני מימוש התוכנית ניצבים לא מעט מכשולים – וביניהם העובדה שמקורות מימון לא נמצאו עדיין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים