היסטוריה: הדפדפן הראשון שמותאם למציאות מדומה

מוזילה השיק דפדפן חדש ראשון מסוגו שמיועד ומותאם באופן בלעדי לשימוש עם מכשירי מציאות מדומה ● מפותח כדפדפן קוד פתוח הזמין בחינם

מציאות רבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

ארגון מוזילה השיק בימים אלו דפדפן חדש שהוא הראשון מסוגו בשוק שמיועד ומותאם באופן בלעדי לשימוש עם מכשירי מציאות מדומה. הדפדפן החדש, Firefox Reality, מפותח כמו כל חבריו למשפחה כדפדפן קוד פתוח הזמין בחינם.

המשתמשים יוכלו לבקר באתרי דו ותלת-ממד, לבצע חיפושים קוליים, להתאים את גודל התצוגה של הדפדפן על התצוגה, להשתמש בבקר המשולב במערכת כדי לנווט וגם כדי להקליד כמו באמצעות עכבר. לפי החברה הם שמו את החיפוש הקולי כמטרה ראשית עקב העובדה שהכנסת טקסטים אינה הליך נוח במערכת מציאות מדומה.

המשתמשים יוכלו גם לבחור אחד מכמה מצבי עבודה מוגדרים, במיוחד בעת שהם ירצו לצפות בסרט. כן ניתן יהיה לעבור למצב גלישה אנונימית, בדיוק כמו בדפדפן האב.

דפדפן שמשרת את המדיום אליו הוא מיועד

Firefox Reality בנוי על המנוע ששימש את הארגון ליצירת Firefox Quantum כך שמדובר בדפדפן מהיר יחסית. בנוסף צוין שמדובר בגרסה ראשונה בלבד של הדפדפן, לכן משוב יהיה מבורך.

לדברי אנדרה וריגנאוד, מנהל תחום אסטרטגיות לפלטפורמות מציאות מדומה במוזילה, "היינו צריכים לחשוב מחדש על הכל כולל ניווט, הקלדת טקסטים, סביבות עבודה, חיפוש ועוד. התוצאה היא דפדפן שמשרת את המדיום אליו הוא מיועד".

Firefox Reality זמין להורדה עבור שלוש הפלטפורמות המובילות את שוק המציאות המדומה. הגרסאות של Oculus Go ושל Daydream של גוגל זמינות להורדה דרך מוזילה, בעוד שגרסת ה-Viveport זמינה בחנות האפליקציות של המערכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים