מיקרוסופט: הופסקה הפצת עדכון האבטחה שגרם לתקלה במחשבי XP

החברה הודיעה על הפסקת הפצת עדכוני האבטחה ששחררה בשבוע שעבר, בעקבות תלונות של גולשים בחלונות XP, שלפיהן לא הצליחו לאתחל מחדש את מערכת ההפעלה ● העדכון ה-"אשם" בכך, הנושא את הקוד MS10-015, הוא חלק מ-13 עדכונים שהפצתם הופסקה

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה בסוף השבוע, כי עצרה את ההפצה של עדכוני האבטחה האחרונים ששחררה בשבוע שעבר, לאחר ריבוי תלונות מצד משתמשי גרסה XP של חלונות (Windows XP) על כך שהעדכון פגע במחשב שלהם. לטענתם, המערכת ביקשה מהם לאתחל את המחשב כדי ליישם את העדכונים, אולם נעצרה במסך הכחול, שזכה לכינוי "מסך המוות הכחול" (Blue Screen of Death), ומסמל על תקלה חמורה בתוכנה.

בחברה החליטו על עצירת ההפצה על אף שלדבריהם, מדובר בתופעה מוגבלת בהיקפה. "הפסקנו להציע את העדכון באמצעות Windows Update ברגע שגילינו את בעיית האתחול מחדש", מסר ג'רי בראיינט, מנהל בכיר במרכז התגובה לנושאי אבטחה במיקרוסופט. הוא הוסיף, כי מבדיקה שערכה החברה עולה, כי, ככל הנראה, מדובר בעדכון אחד מבין ה-13 שהופצו, וכי הוא נושא את הקוד MS10-015. "עם זאת", ציין, "עדיין לא קיבלנו הוכחה חותכת האם מדובר בעדכון הזה או עצמו או שמדובר בבעיית תפעוליות בינית שנגרמת עקב רכיב אחר בעדכון או תוכנת צד שלישי". במיקרוסופט מבקשים מהמשתמשים להתקין את כל העדכונים, מלבד MS10-015.

יצוין, כי עדכון זה נועד לטפל בבאגים בכל מערכות חלונות ב-32 ביט, שקיימים בליבת המערכת מזה שנים רבות. פגיעות זו נחשפה לפני פחות מחודש, בטענה שהיא שימשה להתקפות על מחשבי גוגל (Google). בכדי למנוע את הפגיעות עקב אי התקנת העדכון, מציעה מיקרוסופט להשתמש בהוראות מיוחדות ששחררה בחודש שעבר, ושאותן ניתן למצוא כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים