פייסבוק מסיימת את שירות העוזר האישי M

שירות העוזר האישי של ענקית הרשתות החבריות הציע פעולה משולבת של כוח אדם אנושי עם יכולות של בינה מלאכותית ● "למדנו הרבה", אמרה החברה כסיכום לתקופת הפעלתו של M, שלא זכה מעולם לפופולריות רבה

ביי ביי M - שלום ולא להתראות

בשנת 2015 הכריזה פייסבוק (Facebook) על עוזר דיגיטלי חדש בשם M, שחי באפליקציית Messenger שלה, ושיכול לספק שירותים כמו להזמין ארוחת ערב ממסעדה, להכין תכניות נסיעה לחופשה או לעסקים ועוד למשתמשיה. אבל אתמול (ב') הודיעה החברה כי היא סוגרת את השירות של M.

פייסבוק תעצור כליל את M ב-19 בינואר. הענקית לא הסבירה בדיוק מדוע היא מבטלת את M, אבל אמרה שהיא מרוצה מהביצועים שלו ושבכוונתה להשתמש במה שלמדה בעתיד.

בהצהרה לתקשורת כתבה פייסבוק כי "השקנו את הפרויקט הזה כדי ללמוד מה אנשים צריכים ומצפים לו מעוזר, ולמדנו הרבה. אנחנו לוקחים את התובנות המועילות הללו לחיזוק פרויקטים אחרים של בינה מלאכותית בפייסבוק. אנו ממשיכים להיות מרוצים מאוד מהביצועים של M ב-Messenger, ומועצמים מהלמידה שלנו מניסוי זה", כך דיווח The Verge.

M הופעל הן על ידי טכנולוגיה והן על ידי אנשים אמיתיים, כשהבינה המלאכותית שולטת ב-M ועובדי פייסבוק מבטיחים שהבקשות והפניות אל M ימולאו וייענו. אבל נראה שהעוזר M לא באמת הצליח מעולם לתפוס את עניין הציבור. זאת למרות שסיכוייו להפוך לאהוב הלכו וגדלו לנוכח הפיכתם של עוזרים וירטואליים אחרים, כמו Alexa של אמזון (Amazon), Siri של אפל (Apple) או ה-Home של גוגל (Google), ליותר ויותר פופולריים.

זו אולי הסיבה המרכזית שבגללה החליטה פייסבוק לסיים את הרומן שלה עם M מאוחר יותר החודש, ואולי להמציא לה עוזר וירטואלי חדש ויותר אטרקטיבי ומתקדם במקומו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים