"צריך להשקיע בהמצאות ובחידושים – בלי למהר לעשות אקזיטים"

"האקזיטים יכולים לסייע בפריצה קדימה, אך גם עלולים להותיר אותנו בלי החברות שהן הבסיס של המשק הישראלי", אמר נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בטקס הענקת תארי היצואן המצטיין - בין היתר ל-HP-אינדיגו ● לדבריו, "עלינו לבסס כאן לא רק את הסטארט-אפ ניישן, אלא גם את הטק-ניישן"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין. צילום: אבי אוחיון, לע"מ, דוברות בית הנשיא

"דווקא בימים האלה, עלינו לזכור כי החברות הגדולות, המפוארות והמשמעותיות שהקמנו הן הנכסים האסטרטגיים והלאומיים שלנו. עלינו להקדיש מחשבה לשאלה כיצד אנחנו שומרים אותן ישראליות. איך אנחנו מתגברים על היצר הישראלי שרוצה הכול כאן ועכשיו, ומצליחים לטפח אורך רוח, להשקיע בהמצאות ובחידושים, אך בלי למהר לעשות אקזיט", כך אמר נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין.

הנשיא אמר את הדברים בטקס הענקת תארי היצואן המצטיין ל-2016, בין היתר ל-HP-אינדיגו. לדבריו, "האקזיטים יכולים לסייע בהרחבה ובפריצה קדימה, אך גם עלולים להותיר אותנו בלי החברות שהן הבסיס של המשק הישראלי. עלינו לבסס כאן לא רק את הסטארט-אפ ניישן, אלא גם את הטק-ניישן, ולהשקיע בפיתוח התשתית והשדרה הניהוליות של חברות הענק הישראליות, כדי שתישארנה ישראליות".

יצוין כי HP-אינדיגו לא הייתה לבד: החברות הנוספות שקיבלו את האות באותו המעמד הן המ-לט, ביו-בי, כבירן, אלמו הנע מבוקר ו-א.ל. אלקטרוניקה שירותי הנדסה וייצור. לנטפים הוענק פרס היצוא על תרומה מיוחדת ליצוא הישראלי, למיצובו בשווקים ולהאדרת שמה של התעשייה הישראלית. יצוין כי יחד עם הנשיא העניקו את הפרס שר הכלכלה, אלי כהן, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ויו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי.

לדברי ריבלין, "העובדה היא שאילולא נתתם אתם, היושבים כאן, והיזמים הישראלים לדורותיהם, דרור לניצוץ היצירתי שבכם, ספק אם מדינת ישראל הייתה מגיעה לאן שהגיעה ב-70 שנות קיומה".

מעניקי הפרס - נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שר הכלכלה, אלי כהן, יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש - עם מקבליו מ-HP-אינדיגו. צילום: מארק ניימן, לע"מ

מעניקי הפרס – נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שר הכלכלה, אלי כהן, יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש – עם מקבליו מ-HP-אינדיגו. צילום: מארק ניימן, לע"מ

"המטרה: חציית רף ה-100 מיליארד דולר ביצוא – בשנה הקרובה"

השר כהן דיבר באירוע על חשיבות היצוא הישראלי, שחלק ניכר ממנו מגיע מתעשיית ההיי-טק. "יש לו חשיבות רבה לכלכלת ישראל, כקטר הצמיחה של המשק הישראלי וכמקור מרכזי לתעסוקה יציבה ושגשוג כלכלי חברתי. היצואנים הם חוד החנית של התעשייה הישראלית, שמתמודדים בהצלחה מרובה מול שווקים זרים מול חברות מתחרות. נמשיך לפעול מתוך ראייה ארוכת טווח, לחציית רף ה-100 מיליארד דולר ביצוא כבר בשנה הקרובה", אמר.

הוא ציין כי "פעילות התעשייה הישראלית, ובמיוחד זו המצטיינת בשווקים בחו"ל, מבססת את חוסנה, כמו גם את החוסן של מדינת ישראל. קיימים עוד אתגרים רבים לפנינו, אך במאמץ ובנחישות נצליח לקדם את התעשייה הישראלית בכלל ואת הייצוא הישראלי בפרט לשיאים חדשים, למען כלכלה ישראלית חזקה וחברה איתנה".

ברוש קרא לממשלה: ״קצצו ברגולציה, הפחיתו הבירוקרטיה, טפלו בשערי המטבע הבעייתיים, הקלו על הקשיים היומיומיים של התעשייה המייצאת ובכך תמנעו ממנה להעביר את מפעליה אל מעבר לים. חייבים להמשיך ולחזק את התעשייה, היא מנוע הצמיחה האמיתי של המשק״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים