בלשנים בארה"ב: יש לאסור על השימוש במילים Tweet ,Sexting ו-App

ועדה של מומחים לבלשנות מאוניברסיטה במישיגן פרסמה בסוף השבוע את הרשימה השנתית של מילים מעולמות הפרסום, המדיה וההיי-טק שיש לאסור על השימוש בהן ● בראש הרשימה נמצא הביטוי Shovel-ready, שבו הרבו אנשי ממשלו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להשתמש כדי לתאר פרויקטים של תשתיות, דוגמת כבישים וגשרים

בלשנים מאוניברסיטת Lake Superior State University שבמישיגן פרסמו בסוף השבוע את הרשימה השנתית של מילים מעולמות הפרסום, המדיה וההיי-טק שיש לאסור על השימוש בהן. בראש הרשימה, ה-35 במספר, נמצא הביטוי Shovel-ready, שבו הרבו אנשי ממשלו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להשתמש כדי לתאר פרויקטים של תשתיות, דוגמת כבישים וגשרים, שזכו לתקציבים במסגרת תוכנית התמריצים לעידוד הכלכלה. גם במילה Stimulus, שבה הרבו להשתמש בדיונים על תוכנית התמריצים, נעשה, על פי הבלשנים, שימוש יתר.

מילה נוספת שהמומחים קוראים לאסור על השימוש בה היא Sexting, המשמשת לתיאור של הודעות טקסט קצרות בעלות אופי אירוטי. עוד הם קראו לפסול את השימוש בהטיות השונות של המילה Tweet, בהן Tweeting, Retweet או Tweetaholics. כך גם לגבי המילה Friend כפועל, כמו במשפט "He made me mad so I unfriended him on Facebook".

עוד מילים וביטויים שמעלים את חמתם של המומחים הן Toxic assets – מונח שבו הרבו להשתמש בשיא המשבר הכלכלי כדי לתאר השקעות כושלות בנכסים גרועים; Too big to fail – מונח שהתברר, לדבריהם, שאין לו אחיזה במציאות; וכן Transparent/transparency – מילים שבהן מרבים להשתמש גם בענף ההיי-טק. מילה נוספת שנכללה ברשימה היא App כקיצור של Application.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים