"לא עשינו ניתוח לב – אלא החלפנו אותו"

שאול גלברד, מנכ''ל בנק יהב, תיאר את פרויקט הענק להחלפת מערכות הליבה של הבנק ואמר כי "אנו רואים בתשתית הליבה החדשה לא יותר מאשר מכונית חדשה - אנו לא רוצים להתרגש ממנה - אלא להגיע ליעד"

שאול גלברד, מנכ''ל בנק יהב. צילום: ניב קנטור

"מה שעשינו בבנק איננו טיפול, תיקון, או ניתוח לב פתוח. החלפת מערכות הליבה שלנו מקבילה להחלפת לב והשתלת לב חדש", כך אמר שאול גלברד, מנכ"ל בנק יהב.

גלברד דיבר בכנס, Best CEO Awards. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (א') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. בטקס הוענקו שמונה אותות הערכה למנכ"לים מצטיינים במשק הישראלי במגזרי פעילות שונים, על "יישום ומימוש יוצאי דופן בעולם מערכות המידע והדיגיטל בישראל ובעולם, ושימוש מושכל בהן, לטובת קידום היעדים העסקיים". אות המערכת הוענק לגלברד, על "פרויקט דגל בבנקאות הישראלית".

"צריך להבין", אמר, "כי בסופו של דבר, אנו רואים בתשתית הליבה החדשה של בנק יהב לא יותר מאשר מכונית חדשה: אנו לא רוצים להתרגש ממנה – אלא להגיע ליעד".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

הסיפור האמיתי, אמר גלברד, "הוא תשתית רב-ערוצית. הגענו לתשתית החדשה לא מרצון: לפני כעשור בנק יהב עבר מבנק הפועלים לקבוצת מזרחי-טפחות. ב-2008-2009 בדקנו את האפשרות להתחבר למערכות מזרחי-טפחות. זה היה קשה מאד ומסוכן, כי מערכות מזרחי-טפחות אינן רב-בנקאיות".

"בחרנו לפרויקט הענק את TCS מקבוצת טאטא (TATA). סגן הנשיא שלה היה מעורב בפרויקט אישית. בשנים 2014-2016 החלפנו את מערכות ה-IT של בנק הפועלים, וכעת כל המרכיבים הפיננסים של הבנק עובדים".

בנק יהב, אמר, משרת 370 אלף לקוחות, ולו 255 אלף חשבונות פעילים, 23 מיליארד שקלים במאזן, והוא מנהל 35 מיליארד שקל כספי לקוחות. משמע, 8.5% מחשבונות משקי הבית מנוהלים אצלנו. נתח השוק שלנו בעולם הבנקאות עומד על 3%-2%, כי איננו עוסקים במסחר, תעשייה ומשכנתאות".

בעקבות פרויקט הענק, אמר גלברד, "יש לנו את כל השירותים אותם קיבלנו בעבר מבנק הפועלים, ונתנו ללקוחות. ברגע אחד, בתוך 48 שעות – עמדנו על הרגליים. אנו עובדים בזמן אמת, יש לנו מערכת רב-ערוצית. המערכות הן מודולריות ועונות על אתגרי ההווה והעתיד".

"ניהלתי 350 ישיבות בנושא  החלפת מערכות הליבה", אמר גלברד. "יותר מ-300 עובדי TCS מחו"ל עבדו על הפרויקט, לצד 200 עובדי TCS ישראל ומאות מעובדי בנק יהב".

"לפני שהולכים למהלך שכזה", אמר גלברד, "יש לבדוק מה עתיד הסניפים, מה עתיד נקודות השירות, מה עתיד שוק ההון, מה עתיד התפעול הבנקאי, האם ניתן שירות לאחרים, האם יתנו לבנקים לעשות דברים נוספים. האתגר הכלכלי הוא עצום, ונעשו בפרויקט השקעות עתק, כדאי לעשות חשבון על מה הולכים. היה גם אתגר ניהולי כבד משקל".

בפרויקט שכזה, סיכם גלברד, "חייבים להכניס את מיטב כוחות הארגון לטובת הפרויקט. בעבר, חווינו גידול נטו בהיקף הלקוחות בשיעור של 6%, עם נטישה של פחות מ-2.5%. אנו מאמינים כי מערכת הליבה החדשה תביא לצמיחה גדולה יותר, ונגיע ל-8%-7% גידול בהיקף הלקוחות נטו, לאחר נטישה. כך, הבנק ייהנה מפרויקט החלפת התשתיות שנעשה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארנון מזרחי

    למה אף אחד לא מדבר על זה שהאתר החדש הוא איום ונורא? זו פשוט בדיחה ואין למי להתלונן. שאיזה עיתון ירים את הכפפה! תיכנסו ותראו. בשנות ה90 היה אינטרנט בנקאי נוח יותר

  2. מיכל

    גועל נפש של מערכת 30 שנה אחורה הבנק הלך

  3. אלון

    האפליקציה החדשה של יהב גרועה.בגרסה הקודמת היתה מוצלחת.

אירועים קרובים