"המטרה – ניתוח הנתונים מתוך הרשת ושימוש בהם באפליקציות"

"המיקוד שלנו הוא להיות הבסיס והמאפשר של הטרנספורמציה הדיגיטלית", כך אמרה ענבר לסר-ראב, סגנית נשיא בסיסקו העולמית ומנהלת מחלקת ניהול מוצרים לארגונים גדולים

ענבר לסר-ראב, סגנית נשיא בסיסקו העולמית ומנהלת מחלקת ניהול מוצרים לארגוני אנטרפרייז. צילום: יח"צ

"ה-DNA החדש של סיסקו (Cisco): Digital Network Architecture – ארכיטקטורה חדשה, שמטרתה לאפשר לארגונים להיות דיגיטליים ולנצל בין היתר גם את הנתונים הנאספים ברשת – נתוני מיקום ותנועה, כדי לבנות אפליקציות חכמות", כך אמרה בראיון לאנשים ומחשבים ענבר לסר-ראב, סגנית נשיא בסיסקו העולמית ומנהלת מחלקת ניהול מוצרים לארגונים גדולים.

לסר-ראב, אשר דיברה במסגרת כנס Cisco Live 2017 שהתקיים בשבוע שעבר בברלין את הארכיטקטורה, היא מהנדסת תוכנה שלמדה בבית ספר למנהל עסקים בארצות הברית ונמצאת בסיסקו כ-10 שנים, במהלכן היא שבה לישראל וממשיכה מכאן את התפקיד במטה העולמי.

לדבריה, "אני מנהלת את מחלקת ניהול המוצרים לכל הפורטפליו לארגונים גדולים, לרבות  Network, דטה סנטרים, ענן, האינטרנט של הדברים ועוד. כפי שניתן לראות בכנס, החל מהמליאות ועד להדגמות הפרטניות – המיקוד שלנו הוא על טרנספורמציה דיגיטלית".

"בשנה האחרונה אנחנו רואים כי התפקיד של סיסקו הוא להיות הבסיס והמאפשר של הטרנספורמציה הדיגיטלית. הגישה החדשה דורשת אינטגרציה של כל החלקים בצורה שמאפשרת ללקוחות שלנו לזוז יותר מהר מבחינת  היישום של הדיגיטל וגם היזמות והחדשנות שהם מוציאים".

לדברי לסר-ראב, שני דברים מאטים את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים: הראשון, כפי שציינה רובה בורנו, סגנית נשיא סיסקו ליוזמות צמיחה, בהרצאת הפתיחה של הכנס – חששות מבעיות אבטחה. ואולם יש גורם נוסף – הסיבוכיות של חיבור כל המרכיבים והמערכות המאפשרים את הדיגיטל.  "אנחנו הולכים לתת להם ארכיטקטורה שתהווה פלפורמה שתאפשר להם לרוץ יותר מהר ולא לדאוג לאינטגרציה".

סורקים את האיומים שמגיעים מבחוץ

"באשר לאבטחה, אנו מתייחסים אליה כמערכת אחת עם מדיניות אחידה בכל חלקי המערכת. הרשת עצמה היא סנסור לאבטחה. אנחנו יכולים לראות אם יש אנומליה של תנועה בתוך הרשת ולקשר אותה עם נתונים על נוזקות שמגיעים מטאלוס – הקבוצה הסורקת את האיומים שמגיעים מבחוץ".

"הרשת מאפשרת לזהות מי פועל בה, ולהקטין את יכולת הפגיעה של התוקף רק לנקודת הגישה המקומית אליה חדר", אמרה לסר-ראב. "התפיסה הזו של אבטחה כמערכת אינטגרטיבית זה דבר ייחודי לסיסקו ומאפשר לארגונים לא לפחד לעשות את הסקייל של האינטרנט של הדברים ולעבור לדיגיטל, כי יש להם את המערכת המגינה מבפנים ומבחוץ".

"המורכבות של האינטגרציה של כל החלקים היא הדבר השני שמונע מעבר יותר מהר לדיגיטלי. משאבי הידע של הארגון מפוזרים מהענן דרך הרשת ועד ציודי הקצה. ציוד קצה בעולם דיגיטלי יכול להיות משאבת אינסולין, מנעול לדלת, רובוטים של ייצור וכד'. הצורך להיות מסוגלים גם לראות את הכל מקצה לקצה, גם לשאוב מידע, לעשות אנליטיקה מקצה לקצה ולהגיב אוטומטית בצורה הוליסטית – זה מה שהשקענו בשנה האחרונה וגם נמשיך להשקיע בעתיד".

לדברי לסר-ראב, "באמצעות החוכמה שמצויה ברשת אפשר לבנות אפליקציות מעניינות. לדוגמה ברשתות ה-Wi-Fi שלנו יש מידע ברזולוציה גבוהה. אנחנו יכולים לראות איך אנשים מסתובבים בתוך חנות או בתוך שדה תעופה. שדה התעופה של קופנהגן השתמש במידע גם כדי לשנות את מיקום החנויות בשדה התעופה, וגם לחזק את קליטת הרשת במקומות בהם אנשים נמצאים יותר זמן".

"הפכנו את הרשת עצמה – הנתבים והמתגים – לווירטואלים", אמרה לסר-ראב. "ארגונים יכולים לקנות אותם בקופסה או בתוכנה. הפכנו את הרשת לגמרי פתוחה מבחינת מיקום פיזי. בנוסף, דאגנו לכל האוטומציה, במיוחד בהכנה לאינטרנט של הדברים".

"בעולם שבו הרשתות תהיינה עצומות אין אפשרות לטפל ידנית בציודי קצה, ולכן חשוב שהם יתחברו אוטומטית, ושניתן יהיה לשנות את המדיניות שלהם במהירות. סימנטק (Symantec), לקוחה ארגונית גדולה של סיסקו חסכה חודשים רבים של עבודה והפכה תהליכים ידניים ארוכים, שדרשו מעבר נתב אחרי נתב, לאוטומטיים".

חשיבה יזמית לארגון

"הדבר השלישי שארכיטקטורת ה-DNA תרמה", אמרה לסר-ראב, "הוא ההשקעה באנליטיקה של המידע המגיע מהרשת, גם כדי לתת מידע תלוי הקשר וגם אנליטיקה לצרכי אבטחה. התרומה הרביעית היא ההשקעה באבטחה בתוך הרשת והפיכת הרשת לסנסור וגורם האוכף את מדיניות האבטחה. הדבר האחרון שעשינו היה פתיחה של API לאפליקציות חיצוניות, כך שהן יכולות להשתמש במידע שבא מהרשת להיות יותר חכמות".

"אם רואים את ההשקעה של סיסקו ב-DevNet, זו הדרך שלנו ללמד אנשי IT איך לכתוב את האפליקציות – אבל גם ללמד מפתחי האפליקציות איך לפתח אפליקציות יותר חכמות שיכולות להוציא מידע מתוך התשתית".

לסיכום אמרה לסר-ראב, כי "כשהם עושים את הטרנספורמציה של התשתית הדיגיטלית של הארגון, הרבה ארגונים צריכים עזרה בלהבין איפה הם צריכים להשקיע יותר כדי לזוז בצורה יותר מהירה, ולכן השקנו השבוע כלי שנקרא DNA Advisor – המבוסס על סקר שהלקוחות ממלאים והוא נותן להם הערכה כמה התשתית שלהם מוכנה לדיגיטליזציה".

"הכלי גם מאפשר לחברות לראות מה חברות בתחומים אחרים עושות, למשל יוזמות בתחום המסחר יכולות להתאים גם לבתי חולים. התפקיד של סיסקו הוא לא רק לספק את התשתית הכוללת של הענן, הרשת והאבטחה, אלא גם הרבה פעמים לעזור בביצוע הסבה של אנשי IT למפתחי אפליקציות, וכן הכנסה של חשיבה יזמית לארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים