משטרת ישראל הטמיעה כלי טיבקו בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

"בעקבות הפרויקט, אנחנו יכולים לשנע מידע בזמן אמת לכוחות קדמיים ואחוריים כאשר קורה אירוע", אמר דניאל סיינו, ראש צוות אינטגרציה במינהל הטכנולוגיות של המשטרה ● קבוצת יעל מייצגת את טיבקו בארץ והייתה שותפה להטמעה

דניאל סיינו, ראש צוות אינטגרציה במינהל טכנולוגיות במשטרת ישראל. צילום: כפיר סיון

משטרת ישראל הטמיעה כלי טיבקו (TIBCO) במערך ה-IT שלה, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט ארך כשנה והסתיים באחרונה. היקפו הכספי לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים. קבוצת יעל מייצגת את טיבקו בארץ והייתה שותפה להטמעה.

דניאל סיינו, ראש צוות אינטגרציה במינהל הטכנולוגיות (מנ"ט) של משטרת ישראל, דיבר בכנס שערכה קבוצת יעל אתמול (ג').

לדברי סיינו, העובד בפי"מ, מחלקת פיתוח יישומי מחשב במנ"ט, למערך ה-IT במשטרה יש יותר ממאה אפליקציות, מאות שירותים, אתרים מבוזרים – תחנות ומוקדים. עוד מתאפיין הארגון בריבוי טכנולוגיות: מיינפריים, אורקל (Oracle) וסאפ (SAP), כאשר לדבריו, הארגון "צבוע" במיקרוסופט (Microsoft)".

"ליחידות השונות יש צורך בהמון מידע מקוון קריטי", אמר. "לפני כמה שנים התחלנו תהליך: חיפשנו מהן הנקודות החלשות בארגון. בדקנו וגילינו כי חולשה שכזו היא הקשר הישיר וההדוק בין המערכות, היוצר תלות הרסנית ביניהן".

המענה שנבחר, אמר סיינו, "היה Enterprise Service Bus של טיבקו. הכלי מהווה 'צינור מרכזי', דרכו נחשפים השירותים. מדובר במעין שכבה, האחראית לקבלת מידע ממערכת IT אחת, איסוף המידע, עיבוד ומיפוי שלו, והעברת המידע לטובת מערכת IT אחרת".

לטובת תהליכי האינטגרציה, אמר "החלפנו את שכבת השירותים המערכתיים ב-ESB. בנוסף, הוא מסייע לתקשורת של המשטרה מול ארגונים שונים. הטמעת הכלי סייעה לגמישות של התהליכים ולגישה קלה יותר לבסיסי הנתונים. היבט חשוב הוא ביכולת לשנע מידע בזמן אמת לכוחות קדמיים ואחוריים, כאשר קורה אירוע".

צורך בהרבה מידע בזמן אמת

יתרונות ההטמעה, ציין סיינו, "הם ב-TTM, זמן הגעה לשוק. אנו מתחייבים ללקוחות, המשתמשים, על הקמת תהליך פשוט בתוך שלושה ימים, ועל הקמת תהליך מורכב בתוך 10-15 ימים. הפשטות גם מתאפיינת בכך שאנו כמעט ולא כותבים שורות קוד. יתרון נוסף הוא בהיבט הביצועים: יש לכוחות צורך בהרבה מידע בזמן אמת, זה קריטי ועובד כעת מהר. גם בהיבט הניהול יש תועלת, כי אנחנו מקבלים דיווח על כל תהליך: כמה הוא התבצע במהירות, או כמה הוא 'תקוע"'.

כך, הציג סיינו את פרויקט "דרך המלך", מערכת מחשוב ניידות. מדובר בבניית מענה מחשובי מגוון, מבוסס תקשורת אלחוטית, לכוחות הקדמיים של המשטרה. זו הוקמה כדי לשפר את יכולתה של משטרת ישראל להילחם בטרור, לתמוך במלחמה בפשיעה, לשפר את השירות לאזרח ולקצר את זמן התגובה של המשטרה לאירועים. המערכת פועלת כמעין שלוחה של תחנת משטרה, והיא מספקת לשוטר כלי לביצוע תפקידיו, לרבות תפקידי הדיווח והבקרה, סמוך לזמן התרחשות האירוע. היא מאפשרת למפקד בשטח לקבל תמונת מצב זמינה ומדויקת על כוחות המשטרה ומשמשת אמצעי חשוב לקבלת החלטות ולניהול יעיל של הקצאת משאבים למשימות.

"פרויקט 'דרך המלך' מייחד את המשטרה", אמר סיינו, "הוא מציל חיים. מחשוב הניידות הוא כל מה שקורה לשוטר מהרגע שהוא מבצע שאילתה או עדכון. אנו שחקנים מרכזיים בפעילות זו. יש מחשבים בספינות, באופנועים ובמכוניות".

סיינו סיכם באומרו כי "אנו מסייעים לכך שהשוטרים בניידות מקבלים אוסף שירותים גדול, עם עדכוני מידע ומשלוח נתונים מבסיסי נתונים. ברגע ששוטר מבקש מידע ונכנס באופן מאובטח לשרתי המחשוב הנייד – כלי טיבקו נכנס לפעולה, לוקח את השירות, אוסף את המידע ומחזיר אותו לשוטר. כל זה קורה בתהליך האורך 150 מילי-שניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים