הפנטגון פצח במתקפת סייבר מאסיבית נגד דאעש

מטרת המתקפה, כך מסרו פקידים בכירים בוושינגטון, היא לשבש את פעילות הארגון ברשת בכלל, וברשתות החברתיות בפרט

לא חברותית עם הרשתות החברתיות. דאעש

פיקוד הסייבר בצבא ארצות הברית פצח במתקפת סייבר מאסיבית כנגד ארגון המדינה האיסלאמית, דאעש.

מטרת המתקפה, כך מסרו פקידים בכירים בוושינגטון, היא לשבש את פעילות הארגון ברשת בכלל, וברשתות החברתיות בפרט – ובכך למנוע את הגיוסים הנרחבים שהיא מצליחה לערוך בקרב צעירים מוסלמים, בארצות ערב והמערב. הפקידים סירבו למסור פרטים על מהות המבצע: שיבוש הפצת התעמולה של הארגון, מניעת הזרמה של סרטי וידיאו, פגיעה בגיוס באמצעות מסרים בצורות שונות, פעילות ברשתות החברתיות דוגמת טוויטר (Twitter) ועוד. אפשרויות אחרות לפגיעה שנדונו, הן שיבוש פעילויות תומכות לחימה, לוגיסטיות או פיננסיות של הארגון.

בסוף השבוע דיבר אשטון קרטר, מזכיר ההגנה האמריקני, בפני תת-ועדה לנושא ההקצבות בבית הנבחרים. הוא סירב לפרט בנושא ואמר בקצרה כי פיקוד הסייבר בצבא החל לנהל פעולות נגד דאעש. משקיפים ציינו כי ההתקפות האגרסיביות מגיעות לאחר חודשים של לחצים מצד קרטר, שהיה מתוסכל מהעובדה שבלחימה במימד הסייבר – ידה של דאעש היא על העליונה.

דרכי פעולה יצירתיות

בסוף השנה קרטר נפגש עם מפקדים בצבא, והנחה אותם להניח בפניו, בתוך חודש, הצעות למתקפות בסייבר נגד הארגון. זאת, מתוך מטרה לבחון איך הצבא יכול להשתמש ביכולות לוחמת רשת נגד פעילויות קטלניות של הארגון ברחבי עיראק וסוריה, לוב ואפגניסטן. קרטר הדגיש בפניהם את הצורך שלא להזניח את הזירה הקיברנטית, לצד פעילות של מתקפות פיזיות נגד הארגון. מנגד, קצינים הביעו חשש כי מדובר במצב שיפגע גם ביכולות איסוף המודיעין של פיקוד הסייבר על הארגון, אם יבוצעו חסימות גישה לאינטרנט. קרטר, כך דווח, אמר שהוא רוצה מהמפקדים "דרכי פעולה יצירתיות", שלא תפגענה באיסוף המודיעין.

עוד מסרו אותם גורמים רשמיים, כי קרטר היה מתוסכל מכך, שלמרות שפיקוד הסייבר גדל והתפתח במשך השנים האחרונות, עיקר פעילותו התמקדה באיומים מצד מדינות – דוגמת איראן, רוסיה וסין, ובמקביל לא נבנו יכולות לחסום את פעילויות התקשורת וקמפייני התעמולה של ארגון המדינה האסלאמית, שאנשיו בקיאים בפעילות רשתית.

ארגון דאעש, מצדו, לא יושב בחיבוק ידיים: בשבוע שעבר הוא פרסם סרטון תעמולה חדש, בו הוא מאיים על מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook) ועל ג'ק דורסי, מייסד טוויטר. האיום בא לאחר שהרשתות החברתיות האמריקניות הודיעו על חסימת תכנים וחשבונות של פעילי ותומכי הארגון. בסרטון, שנמצא ברשת העמוקה – The deep web – אזור ברשת שלא ניתן להגיע אליו דרך מנועי החיפוש הרגילים, נראות תמונות של צוקרברג ודורסי, עם חורי כדורים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים